طلای جهانی پایین 1100 دلار ماند

طلای جهانی پایین 1100 دلار ماند
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش، به 1092 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 0.6 درصد کاهش یافته و به 1085 دلار رسیده بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 1091 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه پس از اینکه ابتدا میان صعود و سقوط در نوسان بود، 40 سنت افزایش یافت و به 1088 دلار رسیده بود.


شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بورس طلای شانگهای، 0.3 درصد افزایش یافت و به 225 یوان در هر گرم (1099.91 دلار در هر اونس) رسید.

با احیای اقتصاد آمریکا از بحران مالی که بانک مرکزی این کشور را به بازگردادن سیاست پولی به وضعیت عادی ترغیب کرده است، طلا به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود.

با اینهمه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا درباره زمان افزایش نرخهای بهره بحث می‌کنند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه آینده را مطرح کرده و احتمال مذکور با آمار قوی رشد اشتغال در اکتبر تقویت شده است.

نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

بازارهای معاملات آتی نشان می‌دهند که دو سوم سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر خود افزایش نرخهای بهره را تصویب کند.

به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد "سی ام سی مارکتس"، عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار طلا در حال حاضر دلار و ادامه واکنشها به احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر است. همچنین بازار اندکی نسبت به آمار اقتصادی که ماه جاری از سوی چین منتشر شده، نگران است.

شاخص دلار پس از اینکه دیروز به بالاترین سطح از سال اواخر سال 2005 تاکنون صعود کرد، 0.3 درصد کاهش یافت. دلار قوی‌تر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌گیرد، برای دارندگان ارزهای دیگر دشوار گران‌تر می‌کند.

ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا روز سه شنبه به 1508.57 تن کاهش یافت که کمترین میزان در بیش از سه ماه گذشته بود. سرمایه گذاران با بالا رفتن احتمال افزایش نرخهای بهره در سال جاری، سرمایه شان از این صندوقها را بیرون می‌کشند.

تحلیلگران بانک بارکلیز پیش بینی خود از قیمت طلا را مورد بازبینی نزولی قرار دادند و برآورد کردند قیمت هر اونس طلا در سه ماهه چهارم سال جاری 1100 دلار و در سال آینده 1154 دلار خواهد بود در حالیکه پیش بینی قبلی آنها به ترتیب 1154 دلار و 1215 دلار بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 14.49 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری که روز سه شنبه با 1.8 درصد کاهش، به 896 دلار رسیده بود، 0.5 درصد افزایش یافت و به 904.71 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 601 دلار معامله شد. 


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا