مازاد تولید آلومینیوم چینی، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

مازاد تولید آلومینیوم چینی، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

دنیای معدن - ظرفیت تولید آلومینیوم و فولاد چین از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، ۱۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع، تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مازاد تولید چین در بخش آلومینیوم، در حال فروپاشی صنعت آلومینیوم آمریکا است و تامین مواد حیاتی در بخش دفاعی و امنیت ملی ایالات متحده را، با تهدید جدی روبرو می کند.

این در حالی است که شماری از نمایندگان صنعت در آمریکا، در مورد اعمال تعرفه بر روی واردات کالاهای کانادایی هشدار داده و معتقد هستند که تولید با صنعت آمریکا، به طرز ناگسستنی درهم آمیخته است.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده خواهان بررسی در مورد این مساله شده که آیا تجارت نابرابرانه در آمریکا، موجب سست کردن صنعت فولاد و آلومینیوم این کشور که بخش کلیدی در صنعت نظامی و دفاعی این کشور محسوب می شود، شده است یا نه. در همین حال مسئولان چینی بر این باور هستند که صنعت آنها رقابتی و تمرکز بر روی تامین نیازهای داخلی این کشور دارد.

بر این اساس چینی ها در حال بررسی عملکرد آمریکایی ها و ارزیابی هر گونه تاثیر سیاست های آنها بر روی صنعت چین هستند. در عین حال از آلومنیوم در ساخت ادوات جنگی و تجهیزات نظامی استفاده قابل توجهی می شود و به همین دلیل، مقامات آمریکای خواهان اعمال تعرفه بر روی واردات آلومینیوم چینی شده و معتقد هستند که چینی ها با تخصیص یارانه دولتی نامنصفانه به این صنعت، در حال اشباع عرضه جهانی آلومینیوم هستند.

بر همین اساس، آمریکایی های معتقد هستند که رقابت نامنصفانه چینی ها بعنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود و این موضوع از سوی دولت چین آب می خورد.

بر پایه این گزارش، ظرفیت آمریکا در تولید فولاد و آلومنیوم به دلیل رقابت چینی ها، به صورت چشمگیر رو به کاهش است و ظرفیت چینی ها در این صنایع، از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، ۱۵۰۰ درصد افزایش یافته و در حدود ۸۲ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده اند.

درست در این بازه زمانی، بسیاری از کارخانه های ذوب فولاد و آهن در آمریکا تعطیل شده اند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا