کارخانه گندله سازی فولادمبارکه در سنگان به مرحله تولیدآزمایشی رسید/ایجاداشتغال برای10هزار نفر

کارخانه گندله سازی فولادمبارکه در سنگان به مرحله تولیدآزمایشی رسید/ایجاداشتغال برای10هزار نفر

دنیای معدن -کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی سنگان واقع در شهر سنگان با سرمایه گذاری فولاد مبارکه اصفهان، روز چهارشنبه به مرحله تولید آزمایشی رسید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جریان بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: 9 کارخانه فرآوری سنگ آهن در منطقه سنگان که با شروع کار دولت یازدهم کار احداث آنها از طریق پیمانکاران داخلی آغاز شد، اکنون به ترتیب به مرحله پایانی می رسند.
مهدی کرباسیان افزود: تست سرد کارخانه گندله سازی اپال پارسیان نیز امروز آغاز شد و ظرف یک تا یک و نیم ماه آینده با تامین گاز این واحد، تست گرم آن نیز آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال 1392 در حالی دولت مصمم به اجرای این پروژه ها شد که دستش خالی بود، زیرا دولت پیشین،210 هزار میلیارد ریال اموال و دارایی ایمیدرو که باید صرف سرمایه گذاری جدید می شد را درقالب خصوصی سازی، رد دیون کرده بود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: برای رفع مشکلات زیر ساختی این پروژه ها، با همکاری پیمانکاران این پروژه ها شرکت زیرساخت ایجاد کردیم. مشکل گاز تقریبا حل شده و از آبان ماه برای همه پروژه ها تامین می شود.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: مشکل برق نیز تقریبا حول و حوش آبان ماه برطرف می شود، اما در مورد آب مشکل داریم.
به گفته وی، این مشکل نیز در نخستین جلسه شورای عالی آب بر طرف می شود.
کرباسیان گفت: انتقال آب دریای عمان پیشنهاد شده، که اگر به پایان برسد، مشکل اب شرب صنعتی و کشاورزی به طور کامل حل می شود.
وی در ادامه افزود: نکته حایز اهمیت آن است که 70 درصد ماشین آلات بکار رفته در این پروژه ها نیز ایرانی هستند، این در حال است که تا پیش از آن تنها 10 تا 15 درصد ماشین آلات پروژه های صنعتی، ایرانی بودند.
کرباسیان گفت: چهار هزار نفر به طور مستقیم و 10 هزار نفر به طور غیر مستقیم در این پروژه ها مشغول کار هستند و با بهره برداری از آنها ، کشور دیگر نیاز به واردات گندله از کشورهای دیگر نخواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا