عقب‌گرد ۱۳۱ واحدی شاخص کل بورس

عقب‌گرد ۱۳۱ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی بازار سهام به نظاره نشستند که تحرک برخی حقوقی‌ها برای حمایت از سهام باعث شد، روند معاملات در محدوده «صفر تابلو» به کار خود پایان دهد.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۶ با کاهش ۱۳۱ واحدی روی رقم ۷۸ هزار و ۷۳۶ واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر چندانی عدد ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۰۸ واحدی به رقم  ۸۵ هزار و ۶۲۶  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش ۱۲۶ واحدی به رقم  ۵۴ هزار و ۲۳۷  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۸۵ واحدی عدد  ۱۷۶ هزار و ۸۰۸  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۳ واحدی به ۹۰۳ واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با ۲۸ واحد ،سرمایه گذاری غدیر با ۲۱ واحد و بانک ملت با ۱۴ کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت نفت بهران با ۹ واحد، بانک خاورمیانه با ۶ واحد و پتروشیمی جم با ۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۱ هزار و ۷۹۹  نوبت داد و ستد بود.
در این ارزش حجم معاملات سهام در بازار نقدی از ۹۶۱ میلیون سهم فراتر نرفته است.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، داده‌پردازی ایران،‌ مهندسی تکنوتار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، ملی صنایع مس ایران، سیمان شمال، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین، اوراق اجاره بوتان متوقف شدند.
امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۳۷۳ میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود.
در مخابرات ایران اما امروز ۱۰۷ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۲ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اختیار فروش بر روی سهام مخابرات ایران نیز امروز با معامله ۱۰۷ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان مواجه شد.
بیش از صد میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز امروز به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده روبه‌رو شد و در عین حال ۲۰ میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
امروز بیش از ۱۲ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد و همچنین اندکی بیش از ۱۰ میلیون سهم مدیریت انرژی امید تابان هور به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی سهامدار عمده مواجه شد.
امروز بیش از ۸ میلیون سهم سرمایه‌گذاری سپه به ارزش یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد. در عین حال بیش از ۶ میلیون سهم شرکت اعتباری توسعه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان کد به کد شد و در معدنی و صنعتی چادرملو کمتر از ۶ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدا عمده انتقال یافت.
در نهایت امروز ۵.۵ میلیون سهم نفت بهران به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.
بر اساس این گزارش،‌ امروز بورس تهران در حالی معاملاتی آرام و کم نوسان را به نظاره نشست که تحرک ناچیز برخی حقوقی‌ها در حمایت از تک‌سهم‌های گروه‌های پربازدید از جمله ساختمانی‌ها، رایانه، فلزات اساسی، و همچنین فراورده‌های نفتی باعث شد تا در نهایت کلیت معاملات بازار سهام در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) بسته شوند.  
این در حالی است که ارزش معاملات بازار سهام در حالی ارقام بالا را به نمایش می‌گذارد که حجم معاملات بازار نقد بورس تهران به مراتب با معاملات پایین‌تری مواجه است.
امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که در کنار خودنمایی برخی تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک برخوردار از سهام شناوری پایین شاهد متعادل شدن قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا