افت شدید قیمت نفت طلا را گران کرد

افت شدید قیمت نفت طلا را گران کرد

قیمت طلا بعد از رسیدن به پایین ترین رقم ۵ جلسه اخیر در جلسه گذشته، امروز به دلیل کاهش شاخص ها در بازار بورس و افت ارزش دلار که به دلیل پایین آمدن قیمت نفت رخ داد، اندکی افزایش یافت.

 

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا بعد از رسیدن به پایین ترین رقم ۵ جلسه اخیر در جلسه گذشته، امروز به دلیل کاهش شاخص ها در بازار بورس و افت ارزش دلار که به دلیل پایین آمدن قیمت نفت رخ داد، اندکی افزایش یافت.
افت قیمت نفت به پایین ترین رقم های ۷ ماه گذشته امروز سرمایه گذاران آسیایی را نگران ساخت و موجب کاهش بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهان شد.
یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت: عمدتا دلار موجب (تقویت قیمت طلا) شده است. ارزش دلار اندکی نسبت به رقم پایانی دیروز افت داشته است.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا که دیروز تا رقم ۱۲۴۱ دلار پایین آمده بود، امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۴۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.
قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۲۴۷ دلار و ۵ سنت رسید.
بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت، دیگر عامل تقویت طلا پیش خرید های انجام شده بعد از کاهش قیمت های اخیر بوده است.
وی افزود، اما امکان در راه بودن یک افزایش نرخ بهره دیگر توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی موجب کاهشی بودن چشم انداز قیمت طلا شده است.
بالاتر رفتن نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و رشد بازدهی اوراق قرضه می شود و با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا به قیمت فلز زرد لطمه می زند.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که میزان ذخایر طلایش در ماه می برای پنجمین ماه متوالی رشد داشته است.
در سایر بازارهای فلزات گرانبها، امروز قیمت نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و در نزدیکی پایین ترین رقم ۶ هفته گذشته که در جلسه قبل تجربه کرده بود باقی ماند.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا