مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

حقوق کارگران معدن آزادشهر با ۲۰ درصد افزایش پرداخت می‌شود

حقوق کارگران معدن آزادشهر با ۲۰ درصد افزایش پرداخت می‌شود

گروه معادن - مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با پیگیری‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استاندار گلستان، حقوق کارگران معدن ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ماین نیوز، سعید مازندرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره معدن زمستان یورت و شرایط کارگران آن اظهار داشت: پیگیری‌هایی انجام و کمیته‌هایی تشکیل شد و با شرایط سختی کار از اول فروردین حقوق کارگران معدن با شرایط سختی کار محاسبه شد و بین 20تا 40 درصد افزایش حقوق برای آنها در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: همه افراد تحت پوشش بیمه مشاغل سخت قرار گرفتند و همچنین به آسیب‌دیدگان کمک یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد که در حال تقسیم آن بین آنها هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: برای بازماندگان معدن زمستان یورت هم کمک‌هایی از طرف وزارت کار، تعاون و سازمان تامین اجتماعی و نهاد ریاست جمهوری در نظر گرفته شد که به آنها تحویل شد.

مازندرانی درباره مسکن خانواده‌های بازمانده حادثه معدن هم گفت: مسکن که رئیس‌جمهور تعهد کرده بودند، برای آن 50 میلیون تومان به صندوق استانداری واریز شد و بعد از انحصار وراثت خانواده جان باختگان به آنها پرداخت می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر خرید یا ساخت مسکن، از مسکن مهر در شهرهای آزادشهر، نوده خاندوز یا رامیان خریداری کنند که هماهنگی های لازم انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: نشست‌های 4 جانبه‌ای با کارگران، مدیرعامل معدن، نماینده صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و در نهایت توافق‌نامه 12بندی نوشته شد.

مازندرانی تاکید کرد: در آن توافق‌نامه کارفرما متعهد شد ایمنی را تامین کند و نظارت کافی انجام شود و حقوق و مزایا از اول سال 96 سختی با قانون سختی کار لحاظ شود و با این قانون افزایش 20 تا 40 درصدی افزایش حقوق را در بر دارد که البته از اول فروردین اعمال خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: براساس این موافقت‌نامه ساعت کار در معدن نباید بیش از 6 ساعت باشد و کارگران مجبور به کار کردن در روزهای تعطیل نیستند.

مازندرانی درباره بازنشستگی و قانون آن درباره کارگران معدن هم گفت: کارهای بازنشستگی پیش از موعد انجام شده و به زودی این کار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کارفرما متعهد شد تیم‌های ایمنی و حفاظت، لباس کار، کلاه، کپسول‌های ایمنی خود نجات را تامین کند تا با داشتن محیط کارایمن شاهد مشکلات این چنینی نباشیم.

مازندرانی تصریح کرد: قرار شد نظارت ما بیشتر شود و هر 3 ماه یک‌بار این نشست‌های فصلی تشکیل شود و در صورت کوتاهی هر یکی از طرفین، موضوع بررسی شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره دیه خانواده‌های قربانیان حادثه زمستان یورت آزادشهر هم گفت: با بیمه آسیا هماهنگی‌های لازم انجام شده و بیمه افراد کامل پرداخت می‌شود اما با توجه به طولانی شدن روند کار انحصار وراثت، مترصد انجام انحصار وراثت هستیم تا پول را واریز کنیم.

مازندرانی افزود: همه کارها انجام شده و مبالغ در صندوق بیمه و استانداری وجود دارد و بعد از انحصار وراثت و مشخص شدن سهم هر فرد واریز می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا