فرماندار سرخه خبرداد:

فعال‌سازی ۱۰ معدن سرخه نیازمند ۱۲میلیارد تومان تسهیلات

فعال‌سازی ۱۰ معدن سرخه نیازمند ۱۲میلیارد تومان تسهیلات

گروه معادن - فرماندار سرخه با اشاره به ظرفیت معادن در این شهرستان از وجود ۱۰ معدن نیمه فعال در شهرستان سرخه خبرداد و گفت: فعال‌سازی کامل این معادن به بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش نیاز دارد.

به گزارش ماین نیوز، علی محمد مویدی‌زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخه که به میزبانی سالن‌جلسات فرمانداری سرخه برگزار شد با اشاره به تغییر و تحولات منطقه اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان تاکنون اقدامات بسیار مطلوبی صورت‌گرفته که گاز رسانی به شهرک صنعتی، آماده سازی خیابان‌های شهرک جهت آسفالت ریزی و روکش، رفع نواقص برق واحدهای صنعتی، راه اندازی فیبر نوری تا ورودی شهرک و تخصیص زمین برای افزایش ظرفیت شهرک از جمله مواردی است که در راستای توانمند سازی زیرساخت های صنعتی شهرستان صورت گرفته است.

مویدی‌زاده همچنین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت و معدن در شهرستان سرخه گفت: طبق پایش‌های اطلاعاتی و نیازسنجی صورت گرفته ۱۰ معدن نیمه فعال در شهرستان سرخه جهت فعال شدن به صورت کامل به بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش نیاز خواهند داشت.

فرماندار سرخه افزود: با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵ در زمینه حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، معادن فعال شهرستان سرخه تا سال قبل از سال ۹۵ تعداد ۶۹ واحد بوده که تاکنون با افزایش ۲۴ درصدی از ۶۹ معدن فعال به ۸۶ واحد افزایش پیدا کرده که در همین راستا ذخیره معدنی نیز در سطح شهرستان با افزایش ۳ میلیون تنی به ۱۵۹ میلیون تن ارتقاء پیدا کرده است.

وی همچنین ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون معادن‌گچ نیز در شهرستان افزایش داشته که تعداد آنها از ۴۹ واحد تا ابتدای سال ۹۵ به ۷۰ معدن افزایش پیدا کرده است. به دلیل مشکلات مالی و همچنین رکود بازار صنعتی کاهش استخراج از سوی صاحبان معادن در دستور کار قرار گرفت که‌متاسفانه فرصت افزایش این معادن منجر به ایجاد اشتعال جدید نشده است.

خانم ‌نانگیر، معاون سازمان برنامه و بودجه استان سمنان نیز در این‌ جلسه با بیان اینکه جلسات متعدد اقتصاد مقاومتی در استان تاکنون اقدامات مطلوب و خروجی های بسیاری را به همراه داشته است، گفت: در سال جدید توجه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد شغل پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخه ضمن تاکید بر آسیب شناسی در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و معدن در شهرستان سرخه گفت: با وجود افزایش معادن فعال گچ در شهرستان از سال ۹۵ تاکنون متاسفانه کمبود استخراج، منجر به ایجاد اشتغال جدید نشده که باید با برنامه ریزی‌های دقیق و پایش اطلاعات ریشه‌های این مشکل آسیب شناسی شده تا پایان سال ۹۶ با رشد منفی و کاهش اشتعال در شهرستان مواجهه نشویم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا