مدیرعامل مرکز مالی ایران خبر داد:

آموزش "آپشن" با سرفصل های اختیار معامله بورس شیکاگو

آموزش

مدیرعامل مرکز مالی با بیان اینکه در این دوره سعی شده به نیازهای آموزشی فعالان بازار و معامله‌گران پاسخ داده شود، اظهار داشت: سرفصل‌های مدون در این دوره آموزشی منطبق با سرفصل‌های آموزشی بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) تنظیم و بومی سازی شده است.


مدیرعامل مرکز مالی ایران از برنامه ویژه این مرکز برای ارائه آموزش‌های تخصصی با هدف توسعه ابزار مشتقه در کشور خبر داد.

علی نقوی، با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،  گفت: یکی از این برنامه‌های مرکز مالی برگزاری دوره جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله است که از 12 تیرماه امسال آغاز می‌شود.

به گفته وی این دوره آموزشی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. نقوی در این باره توضیح داد: در سطح مقدماتی مفاهیم پایه اوراق اختیار معامله، راهبردهای معاملاتی و کاربرد آنها و سازوکار معاملاتی قراردادهای اختیار معامله در ایران ارائه می شود. در سطح تکمیلی هم مباحث آموزشی مقدمات قیمت‌گذاری اوراق اختیار معامله و مدل‌های قیمت‌گذاری اوراق اختیارمعامله ارائه می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این دوره سعی شده به نیازهای آموزشی فعالان بازار و معامله‌گران پاسخ داده شود، اظهار داشت: سرفصل‌های مدون در این دوره آموزشی منطبق با سرفصل‌های آموزشی بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE)  تنظیم و بومی سازی شده است.

وی در پایان افزود: ثبت‌نام دروه جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله در سایت مرکز مالی ایران به نشانی http://www.ifc.ir  آغاز شده و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 66724545 و  66724343 تماس داشته باشند.

یادآور می شود؛ ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهایی هستند که سال‌هاست در کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و پوشش ریسک استفاده می‌شوند و قراردادهای اختیار معامله یکی از مهم‌ترین مشتقات مالی به شمار می‌روند.

در بازار سرمایه ایران نیز در سال 1395 قراردادهای اختیار معامله سکه و سهام در بورس کالای ایران و بورس اوراق بهادار تهران راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این ابزارهای نوین در بازار، نیاز مبرم به آموزش مفاهیم مربوط به آن و راهبردهای مختلف معاملاتی احساس می‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا