رئیس سازمان استاندارد در گفت و گو با ایرنا:

اجازه ورود کالاهای غیراستاندارد در قالب تسهیلات خرید کالا را نمی دهیم/بازرسی و رصد مداوم بازار

اجازه ورود کالاهای غیراستاندارد در قالب تسهیلات خرید کالا را نمی دهیم/بازرسی و رصد مداوم بازار

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با توجه به اجرای طرح خرید کالاهای بادوام تولید داخل با استفاده از تسهیلات بانکی، اجازه نمی دهیم کالاهای غیراستاندارد در بازار به مردم عرضه شود.

نیره پیروزبخت روز چهارشنبه با حضور درغرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این خصوص دستورالعملی دیروز(سه شنبه) به همه ادارات کل استاندارد استان های سراسر کشور ارسال شده تا با انجام بازرسی های دایمی و رصد بازار از عرضه کالاها و لوازم خانگی غیراستاندارد به مردم جلوگیری شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: مردم باید از خرید کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند تا در اجرای این طرحی که دولت برای تحرک بازار اجرا کرده، مردم کالای با کیفیت خریداری کنند.
وی با اشاره به سیاست کلی برنامه ششم توسعه در تدوین راه نقشه نظام استانداردسازی در کشور گفت: در این برنامه نیز به استانداردسازی و مدیریت کیفیت کالا و خدمات تولیدی توجه جدی شده تا همه کالاها و خدمات تولیدی در کشور از کیفیت لازم برخوردار شوند.
پیروز بخت ادامه داد: انتظار داریم در برنامه ششم توسعه کمک شود تا سازمان ملی استاندارد ایران و سایر دستگاه های اجرایی بتوانند بخشی از انتظارات مردم را در حوزه استانداردها و ارتقای کیفیت کالا و خدمات پاسخگو بوده و برآورد سازند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: شناخت نقاط ضعف و قوت با انجام خود ارزیابی ها، ایجاد فضای مناسب برای استفاده از تجارب موفق، رونق فضای کسب وکار، افزایش اعتماد عمومی به عملکردها و کالاهای داخلی و افزایش رضایتمندی مردم، از مزیت های اجرای راهبرد ملی کیفیت در کشور خواهد بود.
شورای پول و اعتبار در جلسه 28 مهرماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه مصوب کرد.
براساس اعلام وزارت صنعت، فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با همکاری و هماهنگی انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی تدوین شده است که این فهرست تکمیل خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا