اجرای 26 پروژه کنترل آلاینده های زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

اجرای 26 پروژه کنترل آلاینده های زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن -شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران در راستای مسئولیت اجتماعی و خط مشی زیست محیطی خود و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست ، 26 پروژه مهم در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب ، پساب و پسماند اجرا نموده و 5 پروژه نیز در دست اقدام دارد .

مدیر ارشد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت : این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال انجام شده و دستاوردهای زیست محیطی چشم گیری برای این شرکت به همراه داشته است .
فریدمختاری برخی از این پروژه ها را بدین شرح معرفی نمود : پروژه نوسازی  باتری های کک سازی به منظور کنترل آلاینده های زیست محیطی ناشی از فرآیندهای تبدیل ذغال سنگ به کک متالورژی که در حال حاضر تنها باطری شماره 3 ککسازی با استفاده از آخرین  فن آوری های روز دنیا در حال تولید است. این باتری مجهز به سیستم های تصفیه آلاینده های بخش هوا بوده و کلیه عوامل آلاینده زیست محیطی ناشی از دشارژ سلول‌ها توسط این سیستم ها تصفیه می گردند، پروژه نصب الکتروفیلتر آسپیراسیون کوره بلند شماره یک به ظرفیت 750000 متر مکعب ، احداث مشعل سوزاننده گازهای اضافی کوره بلند 3  ، اصلاح مکنده غبار کارگاه میکسر فولادسازی ، پروژه بازسازی و بهسازی الکتروفیلترهای شماره 2 و 1 پلی زیوس ناحیه آهک ، پروژه نصب بگ فیلترهای مختلف در فولادسازی ، نصب و راه اندازی ESP2  بخش آگلومراسیون به ظرفیت 800000 متر مکعب و ....
مدیر ارشد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان در ادامه با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی ذوب آهن به صورت مداوم در حال اجراست ، به پروژه های مهم در دست اقدام نیز اشاره نمود و این پروژه ها را که اغلب بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و در مراحل نهایی قرار دارند بدین شرح معرفی نمود  : پروژه بازسازی و بهسازی سیستم تصفیه غبار کنورتورها که در حال حاضر آلودگی ناشی از کنورتورهای یاد شده به طور کامل مرتفع و در محدوده مجاز زیست محیطی قراردارد، پروژه 5 گانه زیست محیطی آگلومراسیون شامل 6 عدد الکتروفیلتر که حدود96/99% پیشرفت دارد ، پروژه بازسازی و بهسازی الکتروفیلترهای ناحیه EGF  و dedust  آگلوماشین شماره 4 ، بازیافت محصولات میانی موجود در سایت تنگه جوزدان که به عنوان برترین پروژه زیست محیطی در انجمن مدیریت سبز اروپا و انجمن مدیریت سبز ایران شناخته شد و ...
فرید مختاری اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام ذوب آهن اصفهان در زمینه مدیریت مصارف آب و پساب را بسیار مهم توصیف نمود گفت : برخی از مهمترین پروژه های مذکور که منجر به کاهش مصرف آب در ذوب آهن علی رغم افزایش تولید طی سالهای گذشته شده است بدین شرح می باشند : پروژه آبزدایی از لجن کنورتورهای ناحیه فولادسازی ، دریافت پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان زرین شهر ، پروژه تصفیه و جداسازی آب از سرباره کوره بلند ،تصفیه پساب های صنعتی شرکت و ... که در مجموع 17 پروژه می باشد و 4 پروژه نیز در دست اقدام است .
وی اظهار داشت :  8 پروژه نیز در حوزه مدیریت انرژی ذوب آهن اصفهان صورت  گرفته و 3 پروژه مهم دیگر نیز در دست اقدام می باشد که با بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی ، نقش مهی در حفاظت از محیطی زیست ایفا می نمایند .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا