عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

۶ میلیون نفر بیکارند

۶ میلیون نفر بیکارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ طبق آمار رسمی، در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به تعداد بیکاران کشور افزوده شد.

به گزارش تسنیم، سلمان خدادادی با تاکید بر اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی دولت برای کاهش فقر و بیکاری در کشور، از افزایش یک میلیون و 300 هزار نفری بیکاران نسبت به سال 95 سخن گفت و افزود: آمار بیکاران در سال جاری نسبت به سال قبل، 1.2 درصد افزایش پیدا کرد.

 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تاکیدات رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور مبنی بر توجه ویژه به آسیب های اجتماعی، به خانه ملت گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری  مبارزه با فقر و بیکاری دو مولفه مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است، البته در گام اول انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی رویکرد قابل قبولی است؛ اما در زمینه تحقیقات در خصوص فقر و بیکاری تاکنون اقدامات بسیاری انجام شده و مطالعات در بخش های مختلفی صورت گرفته است.

 
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دیگر نمی‌توان تنها به انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی اکتفا کرد، افزود: فعالیت‌های میدانی به اندازه کافی انجام شده؛ بنابراین در حال حاضر باید در جهت حل مشکلات گام برداشت؛ زیرا ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی برای مردم شناسایی شده و اطلاعات لازم برای حل آسیب های اجتماعی وجود دارد؛ بنابراین در حال حاضر تنها باید اقدامات عملی انجام داد.

 
خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر بیکار در کشور زندگی می کنند، تصریح کرد: این آمار گاهی 10 میلیون نفر هم گزارش می شود، از اینرو با توجه به این آمارها و در شرایط فعلی باید راهکارهای عملیاتی را انجام داد، برای رفع بیکاری باید کارهای علمیاتی و میدانی صورت داد که یک مورد مهم در انجام این موضوع برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق محروم است؛ البته برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد و پیوست های قانونی تهیه کرد، بنابراین برای رفع بیکاری و فقر باید بازار کسب و کار فعال شده و سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند.

 
این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر به آمار بیکاران کشور در سال 95 افزوده شده است؛ بنابراین اقدامات عملیاتی باید برای کاهش درصد بیکاری انجام شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا