گزارش روز؛

حال خوب سیمانی ها

حال خوب سیمانی ها

اکثر نمادهای گروه ساختمانی معاملاتی مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهای ثاباد، وساخت و کرمان پرتقاضاتر از هم گروهی ها بودند و در نتیجه با صف خرید مواجه بودند.

 

درگروه خودرویی که معاملاتی اکثرا کم حجم و متعادل در جریان بود، صف خرید نمادهای خاذین، خلنت و ختور و معاملات مثبت نمادهای خفناور، خرینگ و ورنا چشم نوازی می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل نمادهای حریل و حتوکا با جهش قیمتی صف خرید شدند، نمادهای حتاید، حسیر و توریل مثبت، نماد حکشتی با ادامه صف فروش و نماد حپارسا پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه لیزینگی با ادامه صف فروش نماد ولیز، معاملات مثبت نمادهای ولبهمن و ولغدر و معاملات متعادل و منفی سایر هم گروهی ها مواجه بودیم در آنسو و در گروه سرمایه گذاری اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند، در شروع بازار نماد وساپا به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد، نماد وصنا با صف فروش، نماد تازه وارد سرچشمه با صف خرید و نمادهای وبیمه، وگستر و واتی با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند. معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام انجام توافقات اولیه برای ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر، گفت: سپرده گذاران موسسه مالی ثامن به هیچ عنوان نگران سپرده هایشان نباشند. حیدری افزود: توافقات اولیه صورت گرفته که اگر مصلحت اینها به ادغام باشد با تشخیص بانک مرکزی این ادغام صورت بگیرد که بانک قوی تر، مستحکم‌تر و باثبات مالی بیشتر ایجاد شود.

در شروع بازار افزایش تقاضا در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها محسوس بود به طوریکه نمادهای شپلی، شتوکا، شاوان و شراز معاملات مثبت و پرتقاضایی را تجربه کردند اما با گذشت زمان دادوستدها، گروه های مذکور متعادل تر شدند و برخی نوسانات منفی را تجربه کردند تا جایی که نماد ساینا با صف فروش به کار خود پایان داد.

اکثر نمادهای گروه های فلزی و معدنی معاملاتی مثبت را تجربه کردند تا جایی که نمادهای کطبس، فلوله، فنوال، کیمیا و فسرب صف خرید شدند اما گروههای مذکور نیز در اواخر بازار و با افزایش عرضه ها مواجه شدند و در نهایت متعادل به کار خود پایان دادند. تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور طی ماه های فروردین و اردیبهشت، 6 میلیون و 53 هزار و 900 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 4 میلیون و 225 هزار و 579 تن بود. بنا به این گزارش، 6 شرکت بزرگ معدنی طی ماه های فروردین و اردیبهشت، یک میلیون و 15 هزار و 980 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 84 هزار و 786 تن)، 6 درصد کاهش نشان می دهد.

اکثر نمادهای گروه ساختمانی معاملاتی مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهای ثاباد، وساخت و کرمان پرتقاضاتر از هم گروهی ها بودند و در نتیجه با صف خرید مواجه بودند. معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: وام 50میلیونی برای ساخت مسکن حمایتی، وام 7میلیونی برای خرید مسکن‌های مهر بدون متقاضی و وام 100 میلیون تومانی برای ساخت مسکن اجاره‌ای در راستای برنامه دولت برای خانه دارشدن دهک‌های پایین پرداخت می‌شود.

درگروه ماشین آلات و تجهیزات اکثرا با معاملاتی متعادل سپری شدند در این بین نمادهای تپمپی و تکشا با صف فروش، نماد تمحرکه با صف خرید و لسرما با معاملاتی مثبت مواجه بودند. در گروه برقی نیز اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی در جریان بود در این میان نماد بسویچ صف خرید شد و در آنسو نماد بشهاب پس از ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده منفی و با صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفت. همچنین نماد تپکو با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته در سامانه کدال مبنی بر لغو برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متعادل و نماد مبین پس از برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 850 ریال با معاملاتی پرحجم، دو طرف و بلوکی و رشد قیمتی حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در گروه کاشی و سرامیک نماد کترام با ادامه صف خرید پرحجم، نمادهای کساوه و کلوند مثبت، نماد کهرام منفی و نماد کسعدی با ادامه افت قیمتی و صف فروش دنبال شدند. گروه کوچک لاستیک سازی همسو با بهبود کلی جو بازار امروز، با افزایش تقاضا و معاملاتی اکثرا مثبت مواجه بودند تا جایی که نماد پاسا صف خرید را تجربه کرد.

در گروه کانی ها غیر فلزی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای کمرجان، کفرا و کساپا با صف خرید دنبال شدند و نماد شلیا پس از ارائه اطلاعات پیش بینی تعدیل شده متعادل و مثبت به گردونه دادوستدها بازگشت. نماد رکیش پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 550 ریالی با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز نماد شرکتهای غگرجی، ولیز و وایران جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و شرکت سیمان هرمزگان جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای مبین و همراه با رشد حدود 8 واحدی به ارتفاع 78,867 رسید که در این بین نمادهای حکشتی، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا