در معاملات امروز بورس تهران؛

6 شاخص بورسی مثبت شدند

6 شاخص بورسی مثبت شدند

امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار اول صعودی بودند. شاخص کل با رشد 8 واحدی به رقم 78هزار و 867 قرار داشت. شاخص بازار اول در حالی 42 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 295 واحد رشد را به ثبت رساند.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه بورس تهران سهامداران بیش از 403 میلیون برگه سهم، حق تقدم و دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری بیش از 403 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار داد و ستد شد که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار میلیارد ریال بود و در 30 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گفتنی است امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار اول صعودی بودند. شاخص کل با رشد 8 واحدی به رقم 78هزار و 867 قرار داشت. شاخص بازار اول در حالی 42 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 295 واحد رشد را به ثبت رساند.

نمادهای پتروشیمی مبین، ارتباطات سیار و گل گهر با بیشترین تاثیر مثبت ببر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

در مقابل نمادهای کشتیرانی، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های تامین آب،برق،گاز، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آبادگران ایران، کاشی تکسرام، ماشین سازی نیرومحرکه، ذغال سنگ نگین طبس، کارت اعتباری ایران کیش، حمل و نقل توکا و دارویی لقمان بود.

در مقابل نمادهای شهد، پمپ ایران، کاشی سعدی، ایران دارو، کشاورزی و دامپروری مگسال، فولاد آلیاژی ایران و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام کاشی تکسرام، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان مازندران، سیمان خزر، سیمان بجنورد و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز پتروشیمی مبین با معامله 24 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا