استقبال روسیه از پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا

استقبال روسیه از پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا

وزیر ارتباطات که به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو به سر می‌برد، به منظور توسعه همکاری‌های بانکی ایران و روسیه و رفع برخی موانع احتمالی، عصر دیروز با رئیس کل بانک مرکزی روسیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، در این ملاقات، محمود واعظی با اشاره به روابط حسنه دو کشور، توسعه همکاری‌های بانکی را  زمینه‌ساز توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه ارزیابی کرد و خواستار مساعدت بانک مرکزی روسیه جهت تحقق این هدف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به احیای روابط کارگزاری بین دو کشور به ویژه در شرایط پس از رفع تحریم‌ها اشاره کرد و به بیان تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه، بر طرف شدن موانع فعالیت کارآمد بانک‌های دو طرف و تسویه مبادلات تجاری به ارزهای ملی پرداخت.

رئیس بانک مرکزی روسیه نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های تهران و مسکو، آمادگی خود را برای همکاری اعلام داشت.

وی پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا، اتصال سیستم‌های پرداخت الکترونیکی دو کشور و برقراری روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و روسیه را به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های توسعه همکاری‌ها برشمرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از رئیس بانک مرکزی روسیه به منظور دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا