گزارش روز؛

شروع شیرین قندی ها

شروع شیرین قندی ها

در گروه بانکی که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، دادوستدهای مثبت نمادهای وکار و وپست چشم نوازی می کرد.



 با ادامه جو منفی بر بازار، در گروه خودرویی معاملات منفی شروع شد که نوسانات مثبت نمادهای خودرو و خکاوه در شروع بازار قابل توجه بود اما آنها نیز در اواخر بازار منفی شدند که در این بین نوسانات مثبت اواخر بازار نمادهای خشرق و خنصیر چشم نوازی می کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درگروه حمل و نقل نیز تمام نمادها معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند، نمادهای حفارس و حکشتی صف فروش و نماد حسیر تا آستانه صف فروش شدن پیش رفت.

در گروه بانکی که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، دادوستدهای مثبت نمادهای وکار و وپست چشم نوازی می کرد همچنین نماد وتجارت پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره منفی مورد بازگشایی قرار گرفت. در گروه سرمایه گذاری نماد وبیمه با جهش قیمتی در حالی به صف خرید رسید که به جز نمادهای وامید، وتوصا و وصنعت که مثبت بودند، سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند. بر اساس محاسبات اولیه و مقدماتی انجام شده، تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۵ (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) به ۶۶۹۱.۱ هزار میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با رقم دوره مشابه سال قبل (۵۹۴۶.۷ هزارمیلیارد ریال)، معادل ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است. اگرچه برآوردهای مقدماتی نشان می دهد که بخش عمده رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصدی طی سال ۱۳۹۵ مربوط به افزایش میزان تولید و صادرات گروه نفت بوده است؛ با این وجود، رشد اقتصادی بدون نفت نیز از رشد مثبت و روند رو به بهبودی برخوردار شده است و از رشد منفی ۳.۱ درصد در سال ۱۳۹۴ به رشد ۳.۳ درصدی در پایان سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا منفی سپری شدند. در شروع بازار نماد شیراز با توجه به تعدیل پیش بینی سود متوقف شد، نمادهای شپلی، شفارس، ساینا، شکربن و شلعاب صف فروش شدند و تنها نمادهای شبهرن، پارسان، زاگرس، شکلر و شپترو نوسانات مثبتی را تجربه کردند. اجرای پروژه تولید گازوئیل فاقد گوگرد با استاندارد یورو 4 به ارزش 100 میلیون یورو، طی ماه‌های آینده و در پالایشگاه تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

گروه های فلزی و معدنی نیز اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای فلوله، فولای، فخوز، فمراد،کطبس، ذوب، فباهنر و کدما با صف فروش مواجه بودند در آنسو معدود نمادهای کاما، کبافق، فولاد و زنگان از اقبال بیشتر و نوسانات مثبتی برخوردار بودند.

گروه های ساختمانی و سیمانی همسو با جو بازار، اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای ثپردیس و سقاین و برخی نمادهای بازار پایه همانند ساروج، ثنام و وثخوز همچنان مثبت دنبال شدند.

در گروه برقی تنها نماد بترانس مثبت بود تا جایی که نماد بنیرو پس از تجربه چند روز رشد قیمتی و صف خرید، در کنار نماد بکاب با صف فروش به کار خود پایان داد. در پایان معاملات نماد شرکتهای شفارس، کروی، مداران و ختوقا جهت برگزاری مجمع عادی سالانه تصویب صورتهای مالی و شرکت ساربیل جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

گروه قندی از معدود گروه های مثبت شروع بازار امروز بودند اما انها نیز از فشار عرضه ها و جو منفی کل بازار در امان نبودند و در اواخر بازار اکثرا منفی شدند، حجم پایین دادوستدهای این گروه همسو با کل بازار، نکته قابل تامل این روزهای بازار سرمایه می باشد. در گروه آی تی نماد اپرداز صف فروش شد و به جز نماد افرا که مثبت بود، سایر هم گروهی ها با معاملاتی کم حجم و منفی دنبال شدند.

گروه کانی های غیر فلزی نیز اکثرا منفی بودند تا جایی که نمادهای کپشیر، کسرام و کتوکا صف فروش را تجربه کردند در این بین ادامه صف خرید نماد کمرجان قابل توجه بود. در گروه محصولات کاغذی و چاپ نمادهای چکاوه، افست و چکاپا با صف فروش همراه بودند در این بین نماد بازار پایه چکارم صف خرید شد و عدم استراحت و اصلاح مناسب نماد چکارن پس از رشد حدود 50 درصدی،  از پرریسک بودن آنها حکایت دارد.

در گروه کاشی و سرامیک نماد کترام پس از شروعی مثبت، با افزایش عرضه ها و ادامه جو منفی بازار صف فروش شد اما در اواخر بازار و پس از جمع آوری مکرر صف فروش و تجربه دادوستدهای پرحجم حدود 25 میلیون سهمی در نهایت با صف خرید پرحجم حدود 19 میلیون سهمی به کار خود پایان داد که قابل توجه بود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو منفی کل بازار بخصوص معاملات منفی نمادهای جم و فخوز با افت حدود 294 واحدی به ارتفاع 78,990 رسید که در این بین نمادهای همراه و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا