در معاملات روز یک شنبه بورس تهران؛

حجم و ارزش معاملات رشد کرد

حجم و ارزش معاملات رشد کرد

امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز یک شنبه بورس تهران حجم و ارزش معاملات رشد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از 603 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 456 میلیارد ریال بود و در 40 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سالمین، تامین ماسه ریخته گری، سرمایه گذاری صنعت بیمه، بیسکویت گرجی، شکر شاهرود، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و صنعتی بهشهر بود.

در مقابل نمادهای کربن ایران، شهد ایران، افست، لوله و ماشین سازی ایران، آلومراد، ماشین سازی نیرومحرکه و سیمان فارس نو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

گفتنی است امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام کاشی تکسرام،اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر و اوراق صکوک سایپا با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین در واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان خزر، بانک ملت، سیمان مازندران، لوله و ماشین سازی ایران و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در جریان معاملات امروز فولاد خراسان با معامله بلوکی 70 میلیونی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 698 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در پایان معاملات امروز شاخص بورس با افت 294 واحدی به رقم 78 هزار و 990 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 181 و 785 واحد افت کردند.

نمادهای پتروشیمی جم، فولاد خوزستان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل ،افت این متیغر را رقم زدند.

در مقابل نماد ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا