مدیر عامل تامین سرمایه آرمان:

صنایع برتر بازار در دوران رکود معرفی شدند / زمان آغاز رونق در بازار سهام

صنایع برتر بازار در دوران رکود معرفی شدند / زمان آغاز رونق در بازار سهام

محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در خصوص وضعیت این روزهای بازار سرمایه با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق جدیدی که باعث خروج بازار از رکود شود هنوز رخ نداده است، گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط انتظار به سر می برد تا با آغاز به کار دولت دوازدهم سیاست های اقتصادی جدید دولت مشخص شود.

وجود مهمترین دلیل اقبال بازار به صنایع کوچک علاوه بر وضعیت بنیادی خوب، شناوری پایین و کم بودن عرضه کننده حقوقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از عصر مالی، محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در خصوص وضعیت این روزهای بازار سرمایه با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق جدیدی که باعث خروج بازار از رکود شود هنوز رخ نداده است، گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط انتظار به سر می برد تا با آغاز به کار دولت دوازدهم سیاست های اقتصادی جدید دولت مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم های اقتصادی دولت دوازدهم برای بازار سرمایه مهم و سرنوشت ساز است، اظهار داشت: بر همین اساس سرمایه گذاران بازار سهام ترجیح می دهند فعلا منتظر باشند تا در شرایط شفاف تری سرمایه گذاری کنند.

خواجه نصیری معتقد است اگر دولت در ماه های آینده در جهت رونق اقتصادی گام های جدی تری بردارد، وضعیت کل صنایع بهبود خواهد یافت و همه بنگاه های تولیدی از رونق اقتصادی منتفع می شوند و به تبع این اتفاق بازار سرمایه نیز در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با تاکید بر اینکه اگر برنامه های اقتصادی دولت در دوره بعدی بر مبنای رونق اقتصادی باشد ، نرخ ارز نیز از این رونق متاثر خواهد شد، گفت: افزایش نرخ ارز باعث رشد حاشیه سود شرکت های صادرات محور می شود.

وی همچنین یکی دیگر از تبعات رونق اقتصادی را افزایش تورم دانست و ادامه داد: افزایش تورم نیز برای بازار سرمایه اتفاق خوبی است و حاشیه سود صنایع مصرفی مانند صنایع غذایی، شوینده و لاستیکی را بهبود می بخشد.

خواجه نصیری در بررسی فصل مجامع تاکید کرد: با توجه به برگزاری بخشی از مجامع و آنچه مشخص است فصل مجامع سال جاری پر تلاطم نیست؛ چراکه عملکرد شرکت ها غالبا با پیش بینی ها منطبق است و فصل مجامع اطلاعات جدیدی به بازار نمی دهد.

به گفته وی تنها عاملی که در فصل مجامع ممکن است بازار را متاثر کند برخی تحرکات حقوقی ها قبل از مجمع است که تصمیم به ورود یا خروج از برخی گروه ها دارند اما به طور کلی مجامع تاثیر قابل توجهی بر کلیت بازار سرمایه ندارد.

وی همچنین با اشاره به صنایع برتر بازار سرمایه از ابتدای سال جاری به برخی صنایع با بازدهی بالای 40 درصد اشاره کرد و افزود: در سه ماهی که از سال جاری گذشته است برخی صنایع کوچک به دلیل شرایط خاص بازار سرمایه و کمبود نقدینگی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

خواجه نصیری بازدهی بالای این صنایع را صرفا متاثر از شرایط بنیادی ندانست و گفت: کمبود نقدینگی باعث شده است تا بازار به سمت صنایع کوچک با شناوری کم حرکت کند در این میان برخی گروه های کوچک نیز که در کنار اقبال بازار با دلایل بنیادی نیز همراه بودند بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران به همراه آوردند.

وی به صنعت قند و شکر به عنوان یکی از صنایع پر بازده امسال اشاره کرد و گفت: بازار در این گروه شاهد بهبود گزارش های دوره ای بود که یکی از دلایل مهم آن افزایش تقاضای داخلی است به طور کلی افزایش سودآوری در صنایع مصرفی بازار سرمایه به دلیل رشد تقاضا در جامعه است.

 وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی صنایع بزرگ بازار شرایط بنیادی مطلوبی دارند، افزود: با این وجود مهمترین دلیل اقبال بازار به صنایع کوچک علاوه بر وضعیت بنیادی خوب، شناوری پایین و کم بودن عرضه کننده حقوقی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا