از بازار سنگ آهن و زغال سنگ چه خبر؟

از بازار سنگ آهن و زغال سنگ چه خبر؟

گروه معادن >سنگ آهن - سنگ اهن در حال حاضر قیمت زغال سنگ صادراتی استرالیا به کمتر از ۱۴۰ دلار هر تن فوب رسیده و خرید ها محتاطانه تر شده است

به گزارش ماین نیوز، در هفته گذشته قیمت زغال سنگ سخت با افت ۹ دلاری مواجه شد و به محدوده ۱۳۹ تا ۱۴۰ دلار هر تن فوب رسیدکه این میزان از سپتامبر گذشته تاکنون پایین ترین قیمت بوده است.این در شرایطی است که محموله های حمل فوری در بازار زیاد عرضه می شود .

در واقع در حال حاضر خریدار اصلی زغال سنگ، تنها چین است زیرا در هند فصل باران های موسمی باعث شده فولادسازها تولید را کاهش دهند و تنها در صورت تخفیف زیاد وارد بازار شوند.

بر این اساس پیش بینی می شود قیمت زغال سنگ استرالیا تا پایان سال جاری میلادی در حدود ۱۲۰ دلار هر تن فوب باشد.

بررسی ها بازار سنگ آهن نیز نشان می دهد که سنگ آهن وارداتی در چین به دلیل بهبود قیمت فولاد و بازارهای فیوچرز اندکی بالا رفته است.به طوری که سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا با ۵۰ سنت رشد ۵۵ دلار و ۲۵ سنت هر تن سی اف آر ثبت شده است.

این در حالی است که در آینده نزدیک شاید سنگ آهن با افت قیمت مواجه نشود از این رو کارخانه ها محتاط تر عمل کرده و خرید ها را افزایش داده اند.

برای اولین بار از اواخر آوریل تاکنون موجودی سنگ آهن بنادر چین کاهش پیدا کرده و با ۱.۲ درصد افت به ۱۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسیده است.در بورس دالیان چین نیز قیمت قرارداد سنگ آهن ۵۰ سنت رشد داشته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا