گزارش روز؛

خودرویی ها به سطح مقاومت رسیدند

خودرویی ها به سطح مقاومت رسیدند

طبق انتظار، گروه خودرویی شروعی مثبت داشتند تاجایی که نمادهای خاهن، خلنت، خچرخش، خمحرکه و ختوقا صف خرید یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند اما با توجه به قرار گیری شاخص گروه خودرویی در سطوح مقاومتی، افزایش عرضه ها و تقابل خریداران و فروشندگان امری منطقی بود که با گذشت زمان موجب نمایان شدن معاملات منفی اکثر نمادهای گروه خودرویی شد.

 

با گذشت زمان معاملات، افزایش عرضه ها در اکثر گروه ها، رقم خورد موضوعی که حکایت از عکس العمل منفی بازار به تحریم های جدید بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، طبق انتظار، گروه خودرویی شروعی مثبت داشتند تاجایی که نمادهای خاهن، خلنت، خچرخش، خمحرکه و ختوقا صف خرید یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند اما با توجه به قرارگیری شاخص گروه خودرویی در سطوح مقاومتی، افزایش عرضه ها و تقابل خریداران و فروشندگان امری منطقی بود که با گذشت زمان موجب نمایان شدن معاملات منفی اکثر نمادهای گروه خودرویی شد، نماد خدیزل نیز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

حسینا تنها نماد مثبت گروه حمل و نقل در بازار امروز بود و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای حپترو و حتاید صف فروش را تجربه کردند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری خودروها به وسیله شورای رقابت نباید مدت طولانی انجام شود گفت: در سال ۹۶ افزایش چندانی در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

در گروه لیزینگی که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، نماد ولغدر دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه کرد در آنسو وبانک، وصنعت و وملت تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه منفی سرمایه گذاری بودند.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که شروعی متعادل داشتند و در ادامه بازار منفی شدند، نمادهای شکلر و ساینا صف خرید و نمادهای شتوکا، زاگرس، شپاس و فارس مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای ساینا و شکلر با صف خرید همراه بودند. وزیر نفت با اشاره به مذاکرات ایران و شرکت فرانسوی توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارد.

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، نمادهای فلوله، فولای، فسپا، فخاس و فنورد با صف فروش، نمادهای کمنگنز، فباهنر و کطبس با صف خرید و نمادهای کیمیا، کدما، فاسمین، ذوب، فرآرو، فزرین، ذوب، هرمز و کپرور با معاملاتی مثبت مواجه بودند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از احتمال خرید یک معدن سنگ آهن در استرالیا توسط این شرکت با مشارکت تعدادی از شرکت‌های فولادی خبر داد و اظهار کرد: در صورت تشکیل یک کنسرسیوم و خریداری معدن سنگ آهن در استرالیا، قطعا هزینه حمل سنگ آهن از این کشور به سمت بنادر ایران نیز اقتصادی خواهد بود چرا که برای حمل سنگ آهن از کشتی‌های با ظرفیت بالا و دستکم 100 تا 150 هزار تنی استفاده خواهد شد. البته مصرف این سنگ آهن تنها برای فولادسازانی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند اقتصادی خواهد بود.

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی متعادل و مثبت، با افزایش عرضه ها مواجه شدند و اکثرا منفی شدند در این بین تنها نمادهای ثاژن، ثاباد، سقاین، ثرود و سدور مثبت به کار خود پایان دادند.

در گروه کم ریسک یوتیلیتی نماد بکهنوج در کنار نماد وهور از فشار فروش برخوردار بوده و همسو با مابقی هم گروهی ها، با معاملاتی منفی دنبال شدند. در گروه برقی نماد بنیرو همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه داد، نماد بترانس مثبت، نمادهای بموتو و بالبر منفی و کم حجم و نماد بکاب با صف فروش مواجه بودند.

در گروه کاشی و سرامیک، نماد کترام با جهش قیمتی صف خرید شد، نماد کپارس مثبت و پرتقاضا دنبال شد و مابقی هم گروهی ها معاملاتی منفی را تجربه کردند. پدرخش تنها نماد مثبت گروه لاستیک سازی بود و در سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی داشتند. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران اعلام کرد : در حالی که بر اساس آخرین آمارها وضعیت مطالبات صنعت تایر از خودروسازان در سال گذشته رو به افزایش بود، خوشبختانه بر اساس برخی خبرها و اظهارات تولیدکنندگان در سال جاری وضعیت پرداخت مطالبات صنعت تایر بهبود یافته و این رقم در حال کاهش است.

در گروه محصولات کاغذی که معاملاتی منفی در جریان بود، نماد چکارن همچنان با صف خرید و رشد قیمتی به کار خود پایان داد و علیرغم جو منفی بازار در هفته های اخیر و افت قیمتی اکثر گروه ها، بازدهی قابل توجه حدود 50 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد اما با توجه به رشد مذکور و نمودارهای تکنیکی سهم، در کوتاه مدت پرریسک ارزیابی می شود. در گروه قندی و در شروع بازار نماد قپیرا با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد و گروه مذکور از معدود گروه های متعادل و مثبت بازار امروز بود به طوریکه نمادهای قهکمت و قشرین با صف خرید و نمادهای قشکر، قچار، قشهد و قشیر با رشد قیمتی مواجه بودند. در پایان معاملات نماد شرکت های تکنو، بفجر و وتوکا جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی متوقف خواهند شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا