آمازون، هر سهم هول فودز را 42 دلار خریداری کرد

آمازون، هر سهم هول فودز را 42 دلار خریداری کرد

شرکت آمازون با اعلام خرید هول فودز موجب رشد قیمت سهم خود و هول فودز در آخرین روز معاملاتی هفته شد.

 

 

شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی موسوم به آمازون، شرکت غذایی زنجیره ای هول فودرز را به قیمت 13.7 میلیارد دلار خریداری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت آمازون با اعلام خرید هول فودز موجب رشد قیمت سهم خود و هول فودز در آخرین روز معاملاتی هفته شد.

بر اساس این گزارش، آمازون با خرید هول فودز هر سهم این شرکت غذایی زنجیره ای را 42 دلار خریداری کرد.

بزس، مدیر عامل آمازون با اعلام این خبر افزود: بسیاری از مشتریان عاشق هول فودز هستند و این فروشگاه زنجره ای طرفدارانی بسیاری دارد. مواد غذایی ارگانیک و سالم این فروشگاه ها، آمازون را بر این داشت تا با اضافه کردن محصولات آن به سایت، بتواند گستره خدمات رسانی بیشتری را به مشتریان خود داشته باشد و به این ترتیب، هول فودز نیز به مسیر طبیعی خود ادامه دهد.

شرکت غذایی هول فودز یک سوپرمارکت زنجیره ای است. این سوپرمارکت های زنجیره ای که کالا و مواد غذایی طبیعی و ارگانیک را به فروش می رساند چندین سال است که با حضور رقبای قدرتمند در بازار مصرفی، با افت قیمت سهام همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند این ادغام می تواند برای فروشگاه های زنجیره ای مثل وال مارت تهدیدی جدی محسوب شود به این دلیل که آمازون با وارد کردن محصولات ارگانیک این فروشگاه به سایت خرید خود می تواند فروش این شرکت را بالا ببرد.

به این ترتیب، مردم برای خرید این کالاها دیگر نیازی به طی مسیر تا فروشگاهها را ندارند و می توانند با سفارش اینترنتی محصولات تازه و ارگانیک را درب منزل تحویل بگیرند.

ادغام این دو بازار با یکدیگر صنعت فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی در آمریکا را با مشکل مواچه کرده است. به نظر می رسد بیشترین تأثیر منفی را در این میان شرکت یونایتد نچرال فودز می پذیرد.

یونایتد نچرال فودز در واقع نخستین توزیع کننده و فروشگاه مواد غذایی در آمریکا است. سهام این شرکت در بورس نزدک و اس اند پی با نماد UNFI معامله می شود .

سوپرمارکت های زنجیره ای هول فودز در سال 1978 میلادی توسط جان مکی و رینی لوسن تأسیس شد

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا