مدیرعامل بورس کالا در گفت‌وگو با تسنیم:

بورس کالا از دیگر بورس‌های ایران برای سرمایه‌گذار خارجی جذاب‌تر است

بورس کالا از دیگر بورس‌های ایران برای سرمایه‌گذار خارجی جذاب‌تر است

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در مقایسه با سایر بورس‌های کشور بورس کالا به لحاظ مراوده کالا از پتانسل بیشتری برای جذب سرمایه خارجی برخوردار است.

سلطانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: بورس کالای ایران از پتانسیل بالایی نسبت به سایر بورس‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در دوران پساتحریم برخوردار است چرا که در مقایسه با بورس‌های دیگر که صورت‌های مالی و بودجه‌بندی‌های شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاران مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد بورس کالا مبتنی بر داد و ستد کالا است. 

وی افزود: براین اساس خریداران و سرمایه‌گذاران خارجی همان کالایی را که در دیگر کشورها می‌بینند در ایران نیز مشاهده می‌کنند و نسبت به کیفیت و قیمت آن مقایسه و تصمیم‌گیری می‌کنند.

مدیرعامل بورس کالا با تأکید براینکه بورس کالای ایران شرایط بهتری را نسبت به سایر بورس‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد، در خصوص نیازمندی‌های این بورس برای بهره‌مندی بهتر از شرایط پسا تحریم، یادآور شد: نداشتن بازیگر یکی از مشکلات کنونی بورس کالا است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز به سمت بازارهای مالی در بازار سرمایه کشور حرکت نکرده‌ایم، گفت: براین اساس باید به سراغ استفاده از اوراق پیشرفته و مواردی از این دست برویم و پس از آن به فکر راه‌اندازی بازارهای پیشرفته باشیم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در شرایط کنونی برخی کالا همه روزه در بورس کالا عرضه نمی‌شود. به عنوان مثال محصولات پتروشیمی یک بار و فلزات دوبار در هفته در این بورس عرضه می‌شوند و اگر قرار است سرمایه‌گذار خارجی را به سمت این بورس جذب کنیم باید شرایطی را فراهم کنیم تا محصولات گوناگون در بورس کالای ایران همه روزه عرضه عمومی داشته باشند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا