تقی زاده در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

احتمال خرید معدن سنگ آهن در استرالیا توسط گل گهر با مشارکت فولادسازان

احتمال خرید معدن سنگ آهن در استرالیا توسط گل گهر با مشارکت فولادسازان

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از احتمال خرید یک معدن سنگ آهن در استرالیا توسط این شرکت با مشارکت تعدادی از شرکت‌های فولادی خبر داد.

ناصر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز در پاسخ به این سوال که شنیده شده است که گل گهر در حال بررسی برنامه خرید یک معدن سنگ آهن در استرالیا است، نظر شما در این باره چیست؟ توضیح داد: بله همینطور است اما هم‌اکنون در حال بررسی این گزینه هستیم و با جمعی از فولادسازان نیز در این زمینه رایزنی کرده‌ایم اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

او با بیان اینکه به دنبال خرید معدن سنگ آهن در کشوری هستیم که دارای امنیت بالای سرمایه‌گذاری باشد و در همین راستا استرالیا گزینه اصلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در صورت تشکیل یک کنسرسیوم و خریداری معدن سنگ آهن در استرالیا، قطعا هزینه حمل سنگ آهن از این کشور به سمت بنادر ایران نیز اقتصادی خواهد بود چرا که برای حمل سنگ آهن از کشتی‌های با ظرفیت بالا و دستکم 100 تا 150 هزار تنی استفاده خواهد شد. البته مصرف این سنگ آهن تنها برای فولادسازانی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند اقتصادی خواهد بود.

تقی زاده افزود: شاید بنادر ایران هنوز توانایی پذیرش کشتی های واله مکس را نداشته باشند اما کشتی‌های با ظرفیت حمل 100 تا 150 هزار تن می‌توانند به ایران بیایند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در پاسخ به این سوال که بررسی برنامه خرید معدن سنگ آهن در استرالیا در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ عنوان کرد: هم‌اکنون در حال بررسی این برنامه هستیم و هنوز چیزی در این زمینه قطعی نشده است. بهرحال در نهایت یا به پاسخ بله و یا خیر خواهیم رسید اما مهم بررسی درست اقتصادی بودن این کار است. مطالعات در این زمینه ادامه دارد. گل گهر نیز به علت تخصص بالایی که در حوزه معدنکاری دارد، می‌تواند در اجرای این برنامه کمک زیادی کند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا