گزارش روز؛

خودرویی ها، موتور حرکت بازار سرمایه

خودرویی ها، موتور حرکت بازار سرمایه

در گروه آی تی و با قرار گرفتن خبر افزایش سرمایه 67 درصدی نماد اپرداز در سایت اطلاع رسانی کدال، شاهد جهش قیمتی و تشکیل صف خرید آن بودیم در این میان قرار داشتن در سطوح حمایتی مزید بر علت بود و رشد قیمتی و معاملات پر حجم این نماد را درپی داشت.



اکثر نمادهای گروه خودرویی معاملاتی مثبت و پرتقاضا راتجربه کردند که در این میان قطعه سازها و نمادهایی همانند خچرخش، خمحور، خموتور، خاهن و خلنت شروع مثبت تری داشتند و زودتر با صف خرید همراه شدند اما با گذشت زمان معاملات و افزایش موج تقاضا در گروه خودرویی، سایر نمادهای گروه نیز مثبت و صف خرید شدند تا در نهایت بازاری مثبت  در آخرین روز هفته ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل که معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود نمادهای حتاید و حفارس صف خرید را تجربه کردند. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خپارس و وبانک با رشد حدود 39 واحدی به ارتفاع 79,465 رسید که در این بین نمادهای حکشتی و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

در گروه بیمه ای نماد بپاس با صف فروش، نمادهای اتکام، ما و البرز منفی، نمادهای بساما، کوثر و ورازی با صف خرید و رشد قیمتی و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. در گروه لیزینگی نمادهای ولغدر و ولساپا مثبت تر از بقیه دنبال شدند و در نهایت نماد ولغدر به صف خرید رسید، مابقی هم گروهی ها نیز کم حجم و متعادل به کار خود پایان دادند. در گروه سرمایه گذاری که اکثرا متعادل بودند، نمادهای وبیمه و وتوصا با صف فروش، نمادهای وصنا و واتی منفی و نمادهای وسبحان، وگستر، وخارزم، اعتلا و وساپا مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند تا جایی که نماد وساپا صف خرید شد. همچنین  274 میلیون سهم معادل 19ر2 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری خوارزمی از طرف شرکت تامین سرمایه سپهر به صورت یکجا و نقد و به قیمت پایه هر سهم 835ریال در نماد وخارزم4 عرضه و معامله شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران تاکید کرد جذب سه میلیارد و 372 میلیون دلار سرمایه خارجی در سال 2016، اقبال جهانی را به ایران پس از برجام نشان می دهد؛ به شکلی که امروز شاهد تنوع بیشتری در سبد کشورهای سرمایه گذاریم. رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران گزارش آنکتاد در مورد اوضاع سرمایه گذاری در ایران را مطلوب دانست و گفت: این گزارش در مجموع نشان می دهد که ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل از آن (2015میلادی) حدود 64 درصد رشد در جذب منابع داشته که قابل توجه است.

در گروه شیمیایی نمادهای شتوکا، شپلی، شپاکسا، ساینا، شفارس و شکلر با صف خرید، نمادهای وپترو و پترول مثبت، نمادهای پارسان، شاراک، تاپیکو منفی و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند در آنسو و در گروه های پالایشگاهی و روانکارها نیز معاملاتی متعادل داشتند که در این بین نمادهای شاوان، ونفت و شرانل از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

درگروه های فلزی و معدنی نمادهای کمنگنز، ذوب و فباهنر با صف خرید، نمادهای زنگان، فسرب، کپرور، فنوال، فولای و فرآور مثبت، نمادهای فمراد، فخاس و کدما با صف فروش و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه های سیمانی و ساختمانی که اکثرا دادوستدهای متعادل و مثبتی را نظاره گر بودیم، در این بین صف خرید نمادهای سدور، سبزوا، ثاباد و ثعمرا چشم نوازی می کرد.

در گروه ماشین آلات و تجهیزات نماد تکشا با صف فروش، نماد لسرما با صف خرید و در مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل را مشاهده کردیم در آنسو و در گروه دستگاه‌های برقی که معاملاتی متعادل اما مثبت تر در جریان بود تا جایی که نماد بنیرو همچنان با صف خرید و نماد بموتو با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.

در گروه آی تی و با قرار گرفتن خبر افزایش سرمایه 67 درصدی نماد اپرداز در سایت اطلاع رسانی کدال، شاهد جهش قیمتی و تشکیل صف خرید آن بودیم در این میان قرار داشتن در سطوح حمایتی مزید بر علت بود و رشد قیمتی و معاملات پر حجم این نماد را درپی داشت این در حالی بود که سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل مواجه بودند و تنها نماد رانفور منفی و همراه صف فروش سپری شد. در گروه محصولات کاغذی و چاپ، نماد افست با صف خرید، نماد چکارن مثبت و نمادهای چکاپا و چکاوه منفی دنبال شدند.

در گروه غذایی معاملاتی پرتقاضا و مثبت را مشاهده کردیم در این بین نمادهای غگلستا، غشهد، غمهرا و غفارس با صف خرید و نماد غپینو با صف فروش دنبال شدند. نماد کلوند پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 200 ریالی با افت حدود 1.5 درصدی و در ادامه صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفت این در حالی بود که در سایر نمادهای گروه کاشی و سرامیک نیز معاملاتی منفی در جریان بود.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا