کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی

کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست طی آخرین ساعت معاملاتی با کاهش 0.6 درصدی به هر بشکه 48 دلار و 41 سنت رسید

قیمت نفت خام برای تحویل در ماه جولای در بورس کالای نیویورک با کاهش 0.6 درصدی به هر بشکه 46 دلار رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست طی آخرین ساعت معاملاتی با کاهش 0.6 درصدی به هر بشکه 48 دلار و 41 سنت رسید.

این در حالی است که قیمت نفت خام در معاملات بازار توکیو برای تحویل در ماه نوامبر با کاهش 0.9 درصدی به هر بشکه 33 هزار ین رسید.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران معتقدند با افزایش میزان ذخایر نفتی، قیمت نفت و گاز تا هفته آینده روند نزولی را شاهد خواهد بود.

به گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام تا هفته آینده رشد 2.8 میلیون بشکه ای خواهد داشت در حالی که عرضه گازوئیل خام نیز تا هفته آینده رشد 1.8 میلیون بشکه ای خواهد داشت.

با وجود افزایش ذخایر در آمریکا، اوپک نیز اعلام داشته است که به رغم متعهد بودن به اجرای توافق کاهش تولید با افزایش تولید مواجه بوده است.

این کاهش قیمت ها و روند مازاد عرضه در بازار، قیمت این کالا را از ماه می تاکنون با بیش از 10 درصد کاهش همراه کرده است.

در سوی دیگر، افزایش میزان تولیدات نفتی در آمریکا به دلیل روند فعالیت شرکت های نفت شیل موجب شد تولید نفت در این کشور از سال گذشته میلادی تا کنون با 10 درصد افزایش همراه باشد و میزان این تولیدات را به 9.3 میلیون بشکه در روز برساند.

ویلیام اولافلین، تحلیلگر بازار نفت در این خصوص اظهار داشت: چشم انداز قیمت نفت به تاثیرگذاری کاهش تولید های اوپک در برابر افزایش تولید های نفت شیل آمریکا بستگی دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا