در معاملات روز سه شنبه بورس تهران؛

ارزش معاملات 164 درصد رشد کرد

ارزش معاملات 164 درصد رشد کرد

در داد و ستدهای روز جاری بیش از 554 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 21 میلیارد ریال بود و در 34 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. ارزش معاملات در بازار امروز رشد 164 درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کرد.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 554 میلیون برگه سهم و حق تقدم وسایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری بیش از 554 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 21 میلیارد ریال بود و در 34 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. ارزش معاملات در بازار امروز رشد 164 درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کرد.

در جریان داد و ستدهای امروز شاخص بورس 137 واحد افت کرد و به رقم 79 هزار و 426 رسید. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ارتباطات سیار، گل گهر، مپنا، تاپیکو و گروه صنعتی بارز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل افت این متغیر را رقم زدند. در مقابل نماد پارس خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد.

شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 117 و 175 واحد نزولی شدند.

گفتنی است امروز گروه های خودرو، لاستیک و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک فنر ایندامین، چرخشگر، فروسیلیس ایران، تولید محور خودرو، ایران ارقام و کابل البرز بود.

در مقابل نمادهای شهد ایران، پارس سرام، پشم شیشه ایران، معدنی دماوند، گروه صنعتی بارز، پمپ ایران و تایدواتر خاورمیانه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام شهد ایران، نیرو ترانس، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، سهام مس شهید باهنر و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام سیمان خزر، سیمان بجنورد و لوله و ماشین سازی ایران خارج شوند و سنگین ترین صف های فروش را برای این نمادها تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز فولاد خراسان با معامله بلوکی 79 میلیون سهمی به ارزش 350 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا