تفاهمنامه ساماندهی طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان امضا شد

تفاهمنامه ساماندهی طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان امضا شد

دنیای معدن - تفاهمنامه همکاری بین سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به منظور ساماندهی طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان (هرمزگان ) امضا شد .

«مهدی کرباسیان» رییس هیات عامل ایمیدرو و «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این تفاهمنامه را روز سه شنبه در محل سازمان ایمیدرو امضا کردند.
بر اساس سیاست های برنامه پنجساله چهارم توسعه کشور، از سال 1384 مطالعات مکان یابی استقرار صنایع انرژی بر در چارچوب جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.
صنایع انرژی بر به آن گروه از صنایع اطلاق می شود سهم انرژی مصرفی آنها در هزینه های تمام شده محصول نهایی، نسبت به دیگر عوامل تولید در مقایسه با صنایع دیگر بالا بوده و نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصول آنها داشته باشد، از قبیل صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم، بنابراین منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی نزدیک به 10 هزارهکتار در 30 کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب شد .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا