برای نخستین بار در کشور انجام شد:

نصب و راه اندازی سیستم توزین متحرک

نصب و راه اندازی سیستم توزین متحرک

گروه صنایع معدنی >فولاد - برای نخستین بار در کشور، سیستم توزین متحرک که هیچگونه مشابه خارجی ندارد، به دست متخصصان داخلی در خط شستشوی الکترولیتی ناحیه نوردسرد فولاد مبارکه طراحی، نصب و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، کارشناس اتوماسیون خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد در خصوص چرایی نیاز به این سیستم افزود: با توجه به عدم وجود سیستم توزین مناسب در خط شستشوی الکترولیتی، محاسبه دقیق بازده وزنی این خط امکانپذیر نبود و محاسبات خطوط پاییندست نیز با مشکلاتی همراه بود، بدین منظور نصب یک باسکول برای اندازهگیری وزن کلافهای خروجی خط شستشوی الکترولیتی ضروری بود، که این امر به علت تراکم بالای تجهیزات و نامناسب بودن وضعیت فیزیکی آنها، امکان نصب باسکول عملا فراهم نبود.

ابراهیم نجفی ادامه داد: از سویی به علت محدود بودن زمان کارکرد جرثقیلهای سقفی عملیات اندازهگیری وزن بایستی در حین فرایند و توسط یکی از تجهیزات انجام میشد.

وی با بیان اینکه در سنوات اخیر برای اجرای این پروژه حتی شرکتهای خارجی نیز موفق به ارائه طرح مناسبی نشده بودند، تصریح کرد: به همین منظور با بررسیهای دقیق و مستمر تیم کارشناسی واحد و با همکاری شرکت توزین سپاهان، سیستمی طراحی شد که به وسیله آن امکان اندازهگیری وزن کلاف بر روی تجهیز کلاف برگردان خط میسر شود.

این کارشناس اتوماسیون خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه درخصوص عملکرد این سیستم یادآوری کرد: سیستم توزین متحرک در خط شستشوی الکترولیتی با بهرهگیری از یک مکانیزم حرکتی، هنگام برگشت کلاف به سمت خروجی خط، ۴ سانتیمتر بر روی فک خارجی تیلتر حرکت کرده و کلاف را از فک داخلی تجهیز جدا میکند و به این ترتیب امکان اندازهگیری وزن میسر میشود. پس از آن مقادیر اندازهگیری شده به طور خودکار وارد سیستم اطلاعاتی شرکت میشود و در محاسبات بازده وزنی خط مورداستفاده قرار میگیرد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای این سیستم گفت: با بهکارگیری تکنولوژی به کار رفته در ساخت سیستم یاد شده، علاوه بر حرکت افقی بخشی از استراکچر، امکان قرار گرفتن کل ساختار باسکول در حالت عمودی جهت برگردان کلاف بعدی نیز وجود دارد؛ همچنین دقت توزین این تجهیز ۰.۵ درصد (۱۰ کیلوگرم در حداکثر رنج ۲۰ تن) بوده و تا ۴۰۰ درصد ظرفیت، تحمل ضربه را دارا میباشد.

نجفی در پایان از حمایتهای مدیریت ناحیه نورد سرد و تلاشهای مستمر رئیس و کارشناسان واحد شستشوی الکترولیتی و همکاری شرکت توزین سپاهان که در اجرای این پروژه همکاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا