فرماندار رامیان:

اداره کار حق و حقوق کارگران معادن شهرستان رامیان را پیگیری کند

اداره کار حق و حقوق کارگران معادن شهرستان رامیان را پیگیری کند

گروه معادن - فرماندار رامیان با اشاره به اینکه تجهیزات فنی و ایمنی معادن باید تامین شود، گفت: اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان باید پیگیر حق و حقوق کارگران معادن باشد.

به گزارش ماین نیوز، جوادصادقلو ظهر امروز در جلسه نمایندگان کارگران معدن ملچ‎آرام با روسای ادارات مربوطه و رئیس معدن فوق اظهار داشت: کارشناسان ادارات مرتبط به صورت مستمر روند گزارش ایمنی و غیره را اطلاع‌رسانی و مکتوب کنند.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق و مزایای کارگران از جمله شب کاری، تعطیل کاری ونوبت کاری طبق قوانین اداره کار لحاظ شود.

صادقلو تصریح کرد: معدن موظف است یک نسخه از قرارداد کارگران را به اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ارسال کرده و اداره کار نیز موظف به پیگیری حق و حقوق کارگران در راستای قانون کار است.

فرماندار شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: مقرر شد طرح طبقه‌بندی مشاغل از مورخه اول تیرماه سال ‎جاری عملیاتی شود و پرداخت 4 درصد سخت و زیان‌آور با تضمین و تعهد شرکت شمال شرق برای همه کارگران لحاظ شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تشکیل کارگروه امداد و نجات برای معادن با 100 نفر به بالاست اما با توجه به حساسیت موضوع و لزوم رعایت نکات ایمنی مقرر شد مسئولان معدن تجهیزات ایمنی را برحسب توانایی خود اقدام کنند.

صادقلو گفت: در خصوص 5 شنبه کاری مقرر شد که براساس قانون کار هر روز کارگران 6 ساعت و هفته‌ای 36 ساعت کار کنند و همچنین ساعت کاری شیفت صبح از ساعت 7 تا 13، شیفت کاری عصر 13 تا 19 است.

فرماندار شهرستان رامیان تاکید کرد: کارگران در ایام تعطیلات رسمی و روزهای جمعه تعطیل خواهند بود.

وی اظهار داشت: تیم بازرسی ادارات مرتبط به همراه نمایندگان کارگران شرکت و مدیران امروز برای بازدید از این معدن به محل کار رفته‌اند و در صورت فراهم شدن شرایط از فردا کار پاکسازی و استارت آغاز کار با رعایت نکات فنی و ایمنی زده خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا