انتقاد شدید شکوری از سرقینی:

اتاق بازرگانی مادر همه تشکل‌هاست

اتاق بازرگانی مادر همه تشکل‌هاست

گروه معادن - رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: معاونت معدنی وزارت صمت اعتقادی به دخالت دادن انجمن‌ها و تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها ندارد و این یعنی نقطه مرگ حوزه معدن.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، بهرام شکوری امروز در نشستی خبری در اتاق ایران که بلافاصله بعد از نشست خبری سرقینی معاون معدنی وزارت صمت و در اعتراض به عدم دعوت از اتاق ایران برای حضور در این نشست برگزار شد، گفت: در سال 1394 تامین اجتماعی به 6208 نفر کارگر بیمه شده بخش استخراج معدن بیمه بیکاری پرداخت کرد. اگر به ازای هر نفر از این کارگران 5 شغل غیرمستقیم نیز در این حوزه وجود داشته است، به همان آماری می‌رسیم که من پیشتر در ارتباط با بیکار شدگان حوزه من اعلام کردم. ایمیدرو حتی 8 شغل غیرمستقیم به ازای هر شغل مستقیم را در آمارهای خود لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به حضور چندی پیش نعمت زاده در اتاق ایران گفت: در این جلسه آقای نعمت زاده به آقای سرقینی تاکید کرد که کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران باید در تمام جلسات تصمیم‌گیری بخش معدن حضور داشته باشد اما از آن روز به بعد ما به هیچیک از جلسات دعوت نشده‌ایم. هر بار هم که اعتراض می‌کنیم به ما می‌گویند اشتباه شده و جبران می‌کنیم!

شکوری با بیان اینکه اتاق ایران به عنوان مادر تشکل‌ها در نشست امروز آقای سرقینی دعوت نشد، افزود: خانه معدن در اتاق ایران ثبت شده و نمی‌تواند چتری برای اتاق باشد، همینطور خانه صنعت و معدن ایران.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: فرضا یک فردی در یکی از انجمن‌ها حرفی هم علیه آقای سرقینی زده باشد. رابطه آقای سرقینی و بخش معدن مانند رابطه پدر و فرزند است. یعنی فرزند هر حرفی هم بزند بالاخره پدر نمی‌تواند هرگز او را طرد کند و نگاه قهرآمیز داشته باشد. ما هم اگر هر حرفی زده‌ایم که قطعا توهین نبوده حرف کارشناسی بوده است. از نظر ما برخی تصمیمات آقای سرقینی اشتباه بوده و ایشان در جلسات کارشناسی ما هم حاضر نشده‌اند چرا که ما دنبال این نیستیم که ایشان فقط برای ما سخنرانی کنند.

وی افزود: سوال اساسی اینجاست که چرا مجوزهای اضافی در بخش معدن صادر شده و حالا که معدنکاران تولید کرده‌اند برای فروش و صادرات آنها مانع تراشی می‌کنند. آیا اینکه سنگ آهن را از معدنکار به 50 درصد قیمت واقعی آن خریداری کرده و 1.5 سال بعد از خرید پول سنگ آهن را به صورت چک می‌‌دهند ظلم به معدنکار نیست؟

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران همچنین در واکنش به اظهارنظر دیگر سرقینی مبنی بر اینکه اگر حمایت دولت نبود همین معادن فعلی کوچک و متوسط هم تعطیل می‌شدند، عنوان کرد: سوال من این است که منظور آقای سرقینی از حمایت دولت دقیقا کدام حمایت است. محبت کنند و فقط به یک مورد اشاره کنند. بخش معدن از تسهیلات 16 هزار میلیاردی دولت هیچ سهمی نداشت. اگر هم بحث یارانه حمل و نقل مطرح است که این یارانه به همه بخش‌ها از جمله ترانزیت نیز تعلق می‌گیرد و خیلی حمایت ویژه‌ای نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا