قیافه خبر داد:

بیکاری ۳۰۰۰ نفر از کارگران معدنی منطقه سنگان

بیکاری ۳۰۰۰ نفر از کارگران معدنی منطقه سنگان

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: در حال حاضر فقط 4 واحد معدنی در منطقه سنگان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، قدیر قیافه امروز در نشستی خبری در اتاق ایران که بلافاصله بعد از نشست خبری سرقینی معاون معدنی وزارت صمت و در اعتراض به عدم دعوت از تشکل‌های معدنی برای حضور در این نشست برگزار شد، افزود: شرکت‌های بزرگ معدنی کشور اگر امروز موفق عمل می‌کنند به این خاطر است که سرمایه خود را مستهلک کرده و از محل درآمد صادراتی توانسته‌اند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی به منابع مالی ارزان دسترسی ندارد، افزود: چند سال پیش در منطقه سنگان حدود 38 واحد معدنی فعال بود. اما در حال حاضر به استثنای سنگان دولتی فقط 4 واحد معدنی در این منطقه فعالند. براساس آمار اداره بیمه منطقه خواف در سال 92 تعداد بیمه شده‌های بخش معدن در منطقه سنگان بالغ بر 6400 نفر بود. اما امروز چه خبر است. فقط واحد ما بالغ بر 370 نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده است. شرکت‌های پارسیان، فلات شرق و احیای سپاهان نیز همینطور. شاید بالغ بر 3000 نفر از کارگران معدنی منطقه سنگان تعدیل شده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد معاونت معدنی بیشتر تمایل به انتشار آمارهای گزینشی یا اصطلاحا Good News (خبر خوب یا خبر خوش) دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا