اروپا بر فولاد چین تعرفه جدید ضد دامپینگ بست

اروپا بر فولاد چین تعرفه جدید ضد دامپینگ بست

اتحادیه اروپا تعرفه جدید تقریبا ۳۶ درصدی را بر روی «رول فولاد تخت» چین اعمال کرد.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در واکنش به وضع این تعرفه جدید، چین اتحادیه اروپا را متهم کرد که قصد دارد چین را به «سپربلای صنعتی» خود تبدیل کند.
در همین حال ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که اعمال تعرفه ۳۵.۹ درصدی بر روی «رول فولاد تخت» چین با هدف حمایت از فولاد تولیدی اروپا و همتراز کردن عرصه رقابت با چین است. 
اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد، چین بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می کند و موجب اشباع بازار و بر هم زدن توافق های تجارت بین الملل شده است. 
مقامات چینی بر این باور هستند که این اقدام اتحادیه اروپا ریشه در سوء تعبیر اتحادیه اروپا از سیستم وام مالی چین و روند تجاری این کشور دارد.  
بر همین اساس وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، مسئولین اتحادیه اروپا اعتقاد به کاهش صادرات فولاد چین به این منطقه در سال ۲۰۱۶ میلادی ندارند و این واقعیت را نادیده گرفته اند و در سال ۲۰۱۶ میلادی مازاد ظرفیت فولاد چین را یک بهانه برای اعمال این تعرفه ها قرار داده اند.
اتحادیه اروپا یک سری اختلافات تجاری با چین دارد؛ اما تلاش دارد تا چالش بر سر فولاد را از طریق سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OEDC) حل کند.
البته پیش از این اتحادیه اروپا در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز بر روی ورق فولاد ضد زنگ و لوله فولادی چین تعرفه ضد دامپینگ وضع کرده بود.  
مقامات چین اعلام کرده اند که این کشور نه تنها از کاهش صادرات فولاد خودداری نمی کند بلکه اقداماتی را برای کنترل آن اتخاذ خواهد کرد و اتهامات بدون توجیه و فاقد تدبیر برای نجات تجارت اروپا به حل این مشکل کمک نخواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا