برنامه توسعه شبکه مخابرات تا سال 97 تشریح شد

برنامه توسعه شبکه مخابرات تا سال 97 تشریح شد

شش سال پیش در چنین روزهایی شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، پنجاه درصد سهام به اضافه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران در هجدهم آبان ماه 1388 به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد.

بعد از انجام بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران، مخابرات خصوصی دست به توسعه خدمت‌رسانی در حوزه‌های ثابت وسیار زد.

این شرکت اعلام کرده با توجه به آینده فناوری در جهان و و نیاز کشور به توسعه، برنامه‌های مختلفی برای توسعه  تا سال 1397 دارد.

برنامه شرکت مخابرات ایران برای سرمایه‌گذاری در سال‌های 1394 تا 1397، هفتاد و دو (72) هزار میلیارد ریال در بخش‌های شبکه و IT  است.

این شرکت در سال جاری 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند که این رقم در سال آینده تا 2700 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مخابرات ایران همچنین در نظر دارد در سال 1396 یک هزارو 600 میلیارد تومان و در سال 97 هم 1400 میلیارد تومان در بخش توسعه شبکه و IT سرمایه‌گذاری کند.

در بخش تلفن همراه نیز لزوم توسعه شبکه و ارتقا به نسل‌های بالاتر بر کسی پوشیده نیست و به این ترتیب مشخص است که شرکت ارتباطات سیار باید در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهد.

بر اساس آمار شرکت ارتباطات سیار ایران، بودجه همراه اول در سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان است. این در حالی است که به گفته مدیرعامل همراه اول، این شرکت در سال 1394 برابر با 18 سال گذشته برنامه توسعه‌ای خواهد داشت.

نوسازی و تکمیل سه هزار سایت نسل 3 و دوهزار سایت نسل 2 به منظور پوشش مناسب شبکه‌ای نقاط مختلف کشور از دیگر برنامه‌های اصلی همراه اول در سال جاری است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا