ربيعی خبر داد

گزارش کمیته حقیقت یاب معدن یورت هنوز نهایی نشده است

گزارش کمیته حقیقت یاب معدن یورت هنوز نهایی نشده است

گروه معادن - وزیر تعاون، کا و رفاه اجتماعی از ارائه طرح جامع ایمنی کار در معادن طی ٢ هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتیجه بررسی کمیته حقیقت یاب حادثه معدن یورت در استان گلستان، اظهار داشت: گزارش کمیته حقیقت یاب تا به امروز نهایی نشده، اما تمامی محورهای حادثه به وجود آمده بررسی شده است.

وی به حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیته حقیقت یاب حادثه اشاره و مطرح کرد: ما در حوزه کمیته انسانی اقدامات لازم را انجام داده ایم و در حوزه‌های دیگر مسئولان وزارت صنعت خود اعلام خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بازگشایی معدن را در دستور کار قرار داریم، تصریح کرد: با بررسی تمامی جوانب و امنیت ایجاد شده برای کارگران، معدن یورت مجدد بازگشایی خواهد شد.

ربیعی در ادامه به پرداخت بیمه بیکاری به کارگران معدن اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده بیمه تمامی کارگرانی که به غیر از مشاغل سخت بود به بیمه معدن تبدیل و کارفرمای مربوطه جریمه خواهد شد.

وی پرداخت حق مسکن به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن را امری ضروری دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر رفع مشکلات مسکن خانواده بازماندگان، سرمایه‌ای نیز برای احیای خانواده‌ها پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای برنامه اشتغال استان‌ها در کشور، اظهار داشت: در اجرای این برنامه، مردم این منطقه در اولویت کاری ما قرار دارند و پس از اینکه از افزایش ایمنی معدن اطمینان حاصل کردیم، مشاغل دیگری نیز برای مردم ایجاد می‌کنیم.

وی از اجرای طرح جامع ایمنی کار در معادن طی ٢ هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه در نظر داریم با اخذ مجوز قانونی بخشی از درآمد دولت از معادن را برای ایمن کردن شرایط کاری کارگران و اعطای وام به کارفرمایان هزینه کنیم.

ربیعی با بیان اینکه هم اکنون ١٠ هزار شغل در حوزه معدن در کشور وجود دارد، تصریح کرد: به همین جهت باید بتوانیم محل اشتغال آنان را ایمنی کنیم تا دیگر شاهد وقوع حوادث اینچنینی نباشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به اجرای طرح بازرسی و ایمنی با عنوان جانباختگان معدن یورت اشاره و بیان کرد: در تلاش هستیم این طرح را در سراسر کشور اجرایی و به مرحله عملیاتی شدن برسانیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا