به چاپ دوم رسید؛

بازها و کبوترها در بازار سهام

بازها و کبوترها در بازار سهام

شناسایی استراتژی تکاملی انتخابی سرمایه گذاران حاضر در بازار سهام، ارایه پیشنهاد بهینه به شرکت های سرمایه گذاری و صندوق‌های سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران بیشتر و افزایش بازدهی خطوط کلیدی در کتاب "بازها و کبوترها در بازار سهام" است.

 

انتشارات بورس، چاپ دوم بازها و کبوترها در بازار سهام؛ تحلیل فرگشتی بورس اوراق بهادار تهران بر مبنای مدل باز- کبوتر نظریه بازی را راهی بازار سرمایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بازها و کبوترها در بازار سهام به قلم لیلا مهرابی پور و رضا مجیدزاده، برای نخستین بار، بورس اوراق بهادار تهران را با مدلی از نظریه بازی مورد تحلیل قرار می دهد.

هدف محوری بازها و کبوترها در بازار سهام شناسایی استراتژی تکاملی انتخابی سرمایه گذاران حاضر در بازار سهام تهران و ارایه پیشنهادهای مناسب برای کسب بازدهی بیشتر به شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری، با توجه به استراتژی باثبات حاکم در بورس است. در این راه از استراتژی باز و کبوتر برای بررسی رفتار سرمایه گذاران استفاده شده است.

بازها و کبوترها در بازار سهام در پنج فصل به شرح زیر تنظیم شده است:

فصل نخست، "نظریه بازی"؛ به معرفی نظریه بازی و ریشه تاریخی، نظریه بازی و علوم رفتاری اجتماعی، طبقه بندی بازی‌ها، پویاشناسی در نظریه بازی، بازی های ایستا و بازی های هماهنگی اختصاص دارد.

در فصل دوم، "بازی های جمعیت"؛ نظریه بازی های فرگشتی، ستیز جفت جفت، مدل باز- کبوتر و مناسبت نظریه بازی در تحلیل بازار سهام تشریح می شوند.

در فصل سوم، "بازار سهام و رفتار بازیگران"؛ مدلی برای تحلیل رفتار سرمایه گذاران در بورس ارایه شده است و مشتمل بر بورس اوراق بهادار، ریسک در بازار مالی، روش های اندازه گیری ریسک، مبنای تحلیل رفتار در بازارهای مالی، رفتار گله ای در بازار سهام، عرضه اولیه سهام و مزیت الکوی مبتنی بر بازی است.

فصل چهارم، "مدل باز- کبوتر در بازار سهام"؛ به نتایج اجرای این مدل در بازار اوراق بهادار تهران می پردازد و دربرگیرنده موضوعاتی همچون مدل تحلیلی باز- کبوتر، حل بازی باز و کبوتر، تحلیل داده ها، تحلیل توصیفی از نظر توزیع بازدهی و ریسک میان بازیگران، تجزیه و تحلیل بازیگران از نظر نسبت بازها و کبوترها است.

فصل پنجم،"نتیجه‌گیری"؛ حاوی نتیجه گیری و ارایه توصیه های سیاستی برای سرمایه گذاران و سیاست گذاران بورس اوراق بهادار تهران است و به مروری بر مسیر طراحی مدل، جمع بندی فصول، توصیه های سیاستی و زمان مناسب برای فروش می پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند بازها و کبوترها در بازار سهام را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا