در 7 ماه امسال صورت گرفت

واردات 5300 تن تیلاپیا از چین و امارات

واردات 5300 تن تیلاپیا از چین و امارات

آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که ایران طی هفت ماه امسال مجموعا 5500 هزار تن ماهی تیلاپیا خریداری کرده است که نزدیک به 5300 تن آن از چین و امارات وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ ماهی تیلاپیا عمده ماهی وارداتی به ایران در کنار انواع دیگر ماهی و فیله تن، ماهی پهن، هیک و انواع ماهی آزاد است، که بر اساس آمارهای گمرک طی هفت ماه گذشته از امسال ایران 5500 تن از این نوع ماهی را با ارزش حدودا 24.5 میلیون دلار وارد کرده است.

واردات این نوع ماهی طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 700 تن افزایش پیدا کرده است.

اگر چه ایران تیلاپیا را از چهار کشور چین، امارات، برزیل و کره وارد می‌کند اما سهم بیش از 95 درصدی بازار تیلاپیا ایران در دست چین و امارات است چراکه آمارها نشان می‌دهد از مجموع 5500 تن واردات ایران 5300 تن آن از این دو کشور بوده است.

بر این اساس طی هفت ماهه امسال چین بیش از 4300 تن و امارات بیش از 1000 تن تیلاپیا به ایران فروخته‌اند و سهم برزیل و کره در این بین به ترتیب تنها حدود 40 و 43 تن بوده است.

اگر چه واردات ماهی تیلاپیا در مجموع امسال در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. اما یافته‌های گمرک نشان می‌دهد که طی مهرماه واردات این ماهی به بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

بر اساس این یافته‌ها ایران طی نخستین ماه از نیمه دوم امسال 1300 تن تیلاپیا با ارزش بیش از پنج میلیون دلار وارد کرده و این درحالیست که در ماه مشابه سال گذشته واردات این ماهی تنها حدود 500 تن و به ارزش حدودا 2.5 میلیون دلار بود.

همچنین قیمت هر کیلوگرم از این ماهی وارداتی، امسال کاهش یافته و از بیش از 5 دلار به 4.4 دلار رسیده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا