با تداوم نگرانی ها در مورد مازاد عرضه جهانی؛

نفت ۴ درصد ارزان شد

نفت ۴ درصد ارزان شد

تداوم نگرانی ها در مورد مازاد عرضه جهانی نفت موجب شد تا قیمت نفت در هفته گذشته افت حدودا ۴ درصدی را تجربه کند و در پایان معاملات به ۴۸ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه برسد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،پس از توقف انتقال نفت از خط لوله ای در نیجریه، قیمت نفت دیروز افزایش داشت، اما تداوم نگرانی ها در مورد مازاد عرضه جهانی نفت موجب شد تا قیمت نفت درهفته گذشته افت حدودا ۴ درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۹ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات هفتگی ۱۹ سنت افزایش داشت و به ۴۵ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر حجم بالای ذخایر نفت آمریکا و مازاد قابل توجه عرضه جهانی، کاهش هفتگی حدودا ۴ درصدی را تجربه کرد.

گین مک کینا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من فکر نمی کنم این چیزی بیش از یک تثبیت موقتی قیمت باشد... افزایش در تولید باز هم قیمت ها را پایین تر خواهد برد.»

پس از آنکه فردی ناشناس در خط لوله ترانس نیجر سوراخی ایجاد کرده و موجب نشت نفت از این خط لوله شد، شرکت «شل دولوپمنت» نیجریه در مورد ارسال نفت توسط این خط لوله اعلام حالت فورس ماژور کرد.

نیجریه معمولا بزرگترین صادر کننده نفت در آفریقا محسوب می شود، اما فعالیت های شورشیان و سوء مدیریت دولتی موجب کاهش و قطع صادرات نفت این کشور در میادین مختلف شده است.

کارستن فریچ، تحلیلگر کومرز بانک گفت، این نشت نفت نشان می دهد که «جریان تولید نفت در نیجریه فاصله چندانی با ثبات دارد.»

ماه گذشته میلادی، اوپک و دیگر تولید کنندگان کلیدی نفت توافق کردند که طرح کاهش تولید را تا ۹ ماه دیگر یعنی تا پایان مارس ۲۰۱۸ تمدید کنند.

در همین حال، شرکت ملی نفت لیبی، اعلام کرده، میدان نفتی ۲۷۰ هزار بشکه ای شراره ای کشور بازگشایی شده و تولید در آن در طی ۳ روز آینده به حالت عادی باز خواهد گشت.

منبع:  رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا