در معاملات آخر هفته رخ داد؛

صنعت تکنولوژی بازنده بازارهای آمریکا

صنعت تکنولوژی بازنده بازارهای آمریکا

مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی و مشاوران پرودنشیال در نیوجرسی آمریکا اظهار داشت: سهامداران نسبت به اعترافات جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی آمریکا و انتخابات پارلمان بریتانیا حساس شده اند. کمااینکه بازار در انتظار تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص میزان مالیات دهی شرکت ها به سر می برد.

 

سهام شرکت های تکنولوژی با صف فروش پرحجمی در آخرین روز کاری هفته مواجه شدند و موجب شدند شاخص نزدک و شاخص های اصلی در وال استریت با افت شدید همراه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افت قیمت سهام شرکت های تکنولوژی و آی تی در آخرین روز کاری هفته در بازار وال استریت به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، صنعت تکنولوژی که به اختصار SPLRCT نامیده می شود در سال جاری با افت همراه بوده است در حالی که آخرین روز کاری هفته را نیز با کاهش 2.7 درصدی خاتمه داد.

اما صنعت مالی که به اختصار SPSY نامیده می شود و صنایع انرژی که به اختصار SPNY معرفی می شود با رشد چشمگیری همراه بودند؛ به طوری که صنعت انرژی با رشد 2.5 درصدی و بخش خدمات مالی با افزایش 1.9 درصدی همراه بودند.

مارک کپنر، مدیر فروش معاملات در موسسه تمیس، در این خصوص اظهار داشت:امروز بازار دچار یک چرخش شده است و این بار این چرخش به سمت صنایع تکنولوژی و آی تی بوده است.

این امر موجب شد شاخص نزدک با کاهش 1.8 درصدی همراه شود و موجب شد این متغیر در کانال 6 هزار و 207 واحدی بایستد.

اما شاخص داوجونز با رشد 0.4 درصدی همراه شد و اس اند پی 0.08 درصد کاهش داشت.

در این میان قیمت سهام شرکت اپل افت 3.9 درصدی داشت و بیشترین میزان افت روزانه را نسبت به سال 2016 از آن خود کرد و این افت بر سه شاخص اصلی بازار آمریکا تاثیر گذار شد .

این در حالی است که، شایعات در خصوص مدل جدید آیفون شرکت اپل اعلام داشته که آیفون جدید از قطعات مودم هایی استفاده می کند که سرعت دانلود کمتری را نسبت به رقبای خود دارد .

در این بین قیمت سهام شرکت فیس بوک با افت 3.3 درصدی همراه شد و بیشترین میزان افت را نسبت به نوامبر 2016 از آن خود کرد .

شرکت آلفابت مالک شرکت گوگل، با افت 3.4 درصدی قیمت سهام رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت مایکروسافت نیز 2.3 درصد منفی شد.

شرکت تولید قطعات ویدیاNvidia کاهش 6.5 درصدی قیمت سهام را به ثبت رساند.

جان پراون، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی و مشاوران پرودنشیال در نیوجرسی آمریکا در این خصوص اظهار داشت: سهامداران نسبت به اعترافات جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی آمریکا و انتخابات پارلمان بریتانیا حساس شده اند. کمااینکه  بازار در انتظار تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص میزان مالیات دهی شرکت ها به سر می برد.

از سوی دیگر، جلسه نشست فدرال رزرو آمریکا که در هفته آینده برگزار می شود و در خصوص نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد تاثیر بسزایی در بازار بر جای می گذارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا