مهر گزارش می‌دهد؛

اشتغال ۲۰۰۰نفر در چرمشهر ورامین/تلاش برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی

اشتغال ۲۰۰۰نفر در چرمشهر ورامین/تلاش برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی

ورامین-شهرک صنعتی چرمشهر را باید مهم‌ترین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی در حوزه تولید چرم و سالامبور در کشور دانست این در حالی است که نبود صنایع تکمیلی و خام فروشی محصولات از مشکلات اصلی این شهرک صنعتی است.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: شهرک صنعتی چرمشهر را باید مهم‌ترین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی در حوزه تولید چرم و سالامبور در کشور دانست.

شهرک صنعتی چرمشهر در سال ۶۴ و با تصمیم مسئولان و به‌منظور ساماندهی و ایجاد هماهنگی بین فعالان و تولیدکنندگان حوزه چرم تشکیل شد و پس‌ از آن بود که فعالان این حوزه که در نقاط مختلف استان تهران مشغول به فعالیت بودند به این شهرک نقل‌مکان کردند.

دروازه‌هایی که به‌سوی شهرک صنعتی چرمشهر بازشده است

قرار داشتن در کنار محورهای مهم مواصلاتی جاده‌ای نظیر آزادراه قم-گرمسار و هوایی نظیر فرودگاه بین‌المللی امام، ظرفیت‌های کم‌نظیری را در اختیار شهرک صنعتی چرمشهر قرار داده است.

همچنین طی ماه‌های اخیر شاهد کلنگ زنی عملیات عمرانی آزادراه چرمشهر به قزوین بودیم که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه در سال‌های آینده، دروازه‌های جدیدی را به روی شهرک صنعتی چرمشهر باز می‌کند.

امروز اگرچه حدود ۱۴۵ واحد صنعتی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند، اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این شهرک صنعتی می‌تواند در رونق و توسعه اقتصادی منطقه و استان نقش مهمی را ایفا کند.

صادرات ۱۸ میلیون سالامبور از چرمشهر به ایتالیا

پتانسیل شهرک صنعتی چرمشهر آن‌چنان بالا است که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر سال گذشته خود به ورامین نسبت به آن تأکید و در دیدار با فعالان اقتصادی ورامین بیان داشت: شهرک صنعتی چرمشهر ورامین از توانمندی و پتانسیل بالایی برخوردار است و می‌تواند با تجهیز امکانات روز، زمینه توسعه صادرات را فراهم آورد.

وی ادامه داد: ورامین در زمینه تولید چرم دارای ظرفیت‌های خوبی است و شهرک صنعتی چرمشهر در این زمینه پتانسیل‌های مناسبی دارد، متأسفانه سالانه ۱۸ میلیون سالامبور از منطقه چرمشهر به ایتالیا صادر و پس از تبدیل‌شدن به چرم مجدد به کشور فروخته می‌شود.

شهرک صنعتی چرمشهر می‌تواند در اشتغال‌زایی نقش مهمی را ایفا کند

مجتبی تاجیک فعال و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات جدی در منطقه ورامین، بیکاری است و توجه به شهرک‌های صنعتی نظیر چرمشهر و سالاریه می‌تواند زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان جویای کار را فراهم کند.

وی افزود: شهرک صنعتی چرمشهر به‌عنوان شهرک تخصصی تولید چرم و سالامبور از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه، ارزآوری مناسبی را نیز برای کشور و استان به ارمغان بیاورد.

تاجیک ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در حوزه تولید چرم در شهرک صنعتی چرمشهر، نبود صنایع تکمیلی و خام فروشی محصولات است و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

از طرف دیگر ظرفیت های موجود در شهرک صنعتی چرمشهر به گونه ای است که در سال گذشته، سه شرکت چینی برای سرمایه گذاری وارد این شهرک شده و با به دست گرفتن سه شرکت غیرفعال و تجهیز آن به تولید چرم مشغول شدند.

شهرک صنعتی چرمشهر در میان شهرک‌های صنعتی قدیمی استان تهران

حسن میرزایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شهرک صنعتی چرمشهر اظهار داشت: شهرک صنعتی چرمشهر به دلیل هم‌جواری با آزادراه حرم تا حرم از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

وی افزود: قرار گرفتن این شهرک در نزدیکی آزادراه قم-گرمسار و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و هم‌جواری با پایتخت از ظرفیت‌هایی است که شهرک چرمشهر از آن برخوردار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با تأکید بر نقش این شهرک صنعتی در ایجاد اشتغال گفت: شهرک صنعتی چرمشهر زمینه فعالیت و اشتغال افراد جویای کار را با توجه ظرفیت های موجود فراهم کرده است، به‌طوری‌که حدود دو هزار در این شهرک مشغول به کار هستند.

فعالیت ۱۴۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی چرمشهر

میرزایی با اشاره به قدمت شهرک صنعتی چرمشهر ادامه داد: شهرک صنعتی چرمشهر از قدمت بالایی در میان شهرک‌های صنعتی استان تهران برخوردار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی مختلف در شهرک صنعتی چرمشهر متذکر شد: در حال حاضر حدود ۱۴۵ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی چرمشهر مستقر هستند.

شهرکی که به‌صورت تخصصی در حوزه چرم فعالیت می‌کند

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی که در این شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند، اغلب در حوزه تولید چرم و سالامبور فعالیت می‌کنند که برخی نیز در حوزه صادرات سالامبور تلاش دارند.

میرزایی اضافه کرد: حوزه فعالیت ۱۰۵ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی چرمشهر در بخش تولید چرم خام(سالامبور) و چرم خلاصه می‌شود.

تلاش برای جذب سرمایه گذار به منظور جلوگیری از صادرات چرم به صورت خام

وی عنوان کرد: شهرک صنعتی چرمشهر به‌عنوان یکی از شهرک‌های برجسته و مهم به‌صورت تخصصی به تولید چرم و سالامبور می‌پردازد.

میرزایی در خصوص وعده وزیر صنعت و معدن در جریان سفر به شهرستان ورامین وعده راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در چرمشهر به منظور جلوگیری از صادرات خام محصولات چرم را داد، نیز گفت: تلاش ها در این زمینه آغاز شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین افزود: تلاش هایی برای جذب سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرک صنعتی چرمشهر آغاز شده تا این سرمایه گذاران به کمک فعالان واحدهای تولیدی از خام فروشی محصولات جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضع را پیگیری می کند و امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی صنایع تکمیلی در چرمشهر باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا