سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

50 مدیر دو تابعیتی برکنار شدند/ 100 هزار ایرانی دو تابعه در دنیا

50 مدیر دو تابعیتی برکنار شدند/ 100 هزار ایرانی دو تابعه در دنیا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول وزیر اطلاعات گفت:100 هزار ایرانی دو تابعیتی در دنیا داریم و از سال 95 حدود 50 نفر مدیر دو تابعیی بررسی و برکنار شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نقوی حسینی با رد مدیران دوتابعیتی به خانه ملت گفت: حسینعلی حاجی دلبگانی نماینده مجلس از وزیر اطلاعات سئوال کرده بود علت حضور تعداد زیادی مدیر دوتابعیتی در بدنه دولت یازدهم چیست؟ و وزیر اطلاعات در پاسخ گفت: بعضی از افراد مقیم کشورهای خارجی هستند، دو تابعیتی محسوب نمی‌شوند و مشکلی برای تصدی مدیریت‌ها ندارند. همچنین، افرادی که تحت عنوان دارندگان کارت سبز اجازه اقامت در آمریکا را دارند نیز دوتابعیی نیستند و در صورت عدم منع قانونی دیگر، می‌توانند تصدی مدیرت دولتی داشته باشند.

به گفته وی، تنها دو تابعیتی‌ها یعنی کسانی که با پاسپورت ایرانی و پاسپورت سایر کشورها سفر می‌کنند و رفت و آمد دارند، این افراد را قانون تعیین تکلیف کرده است.

این نماینده مجلس افزود: وزیر اطلاعات در این نشست گفته بود صد هزار ایرانی دوتابعیتی در دنیا داریم که اغلب آنها هم علاقه مند به ایران و انقلاب و نظام هستند ولی دو تابعیت دارند. دوتابعیتی‌ها نباید در سمت مدیریت قرار گیرند و اگر دستگاهی متوجه شود باید اقدام کند و اگر ما متوجه شویم، ورود پیدا می‌کنیم.

نقوی حسینی به نقل از وزیر اطلاعات گفت: از سال ٩٥ احتمال می‌دادیم حدود ٣٠٠ مدیر دوتابعیتی باشند، بررسی کردیم، حدود ٥٠ نفر دوتابعیی بودند و برکنار شدند و در این زمینه کوتاه نیامدیم و نخواهیم آمد.قبل از اثبات دو تابعیتی، نمی‌توانیم با آبروی مردم بازی کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا