حجم ذخایر معدنی باارزش در کشور ۶۲میلیارد تن است

حجم ذخایر معدنی باارزش در کشور ۶۲میلیارد تن است

دنیای معدن -

سعید باستانی با بیان اینکه حجم ذخیره معدنی معادن دارای ارزش بالا در حال حاضر 62 میلیارد تن است، گفت:در حال حاضر بهره برداری از معادن حدود 450 میلیون تن و کمتر از یک درصد ظرفیت معادن کشور است، که نخستین اقدام در این بخش شناسایی و اکتشاف ذخایر معدنی برای واگذاری این پهنه های معدنی است.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از کنونی مشکلات کنونی معادن کشور تکمیل نبودن زنجیره افزوده در این معادن است، افزود:در حوزه فولاد تا حدود 8 سال آینده زنجیره ارزش این بخش تکمیل می شود، چراکه با وجود سنگ آهن زنجیره ارزش افزوده گندله، کنستانتره و ورق فولادی نیز وجود دارد.
دولت تسهیلات مناسبی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در اختیار معادن قرار دهد
باستانی با بیان اینکه لازمه شکل گیری صنایع معدنی ورود تکنولوژی های نو در این بخش است، ادامه داد:بحث اکتشاف معادن باید تسهیل شود و دولت تسهیلات مناسبی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در اختیار معادن قرار دهد.
وی با اشاره به بودجه پایین سازمان زمین شناسی در بخش اکتشاف معادن، یادآور شد:سازمان زمین شناسی در حال حاضر بودجه ای ندارد، که بتواند اکتشاف و شناسایی و معادن را تسهیل کند تا به بخش خصوصی واگذار شود.
توسعه اکتشافات معدنی در سال های اخیر 240هزار کیلومتر مربع است
باستانی افزود:وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی معادن باید مشکلاتی که مانع حرکت ایران از اکتشاف یک درصدی معادن است را شناسایی کرده و از سر راه بردارند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دولت یازدهم با برخی از شرکت های اصلی حوزه فرآوری مواد معدنی مذاکراتی برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات معدنی صورت گرفته است، تصریح کرد:توسعه اکتشافات معدنی در سال های اخیر 240هزار کیلومتر مربع بوده که با برنامه ریزی های بلندمدت باید افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا