طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر اجرایی شد

طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر اجرایی شد

دنیای معدن - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اکتشافات مواد معدنی طبقه ۲ از اولویت های برنامه های بخش معدن استان بوشهر است که در این راستا طرح اکتشاف بیتومین و فسفات در معادن شهرستان های دشتی و دشتستان اجرایی شد.

حسن بحرینی صبح امروز در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی در دشتی و تنگستان با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر در منطقه ساحلی خورشهاب تنگستان در حال بررسی است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر از جمله تولیدات کارخانه سیمان دشتستان و دشتی و سایر مواد معدنی ، ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی از استخراج سنگ نمای ساختمانی در یکی از معادن استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: یکی از معادن استان بوشهر برای نخستین بار شروع به استخراج آزمایشی سنگ نمای ساختمانی کرده است.

بحرینی از اجرای طرح اکتشاف مواد معدنی بیتومین، قیر طبیعی و فسفات خبرداد و تصریح کرد: اکتشافات مواد معدنی طبقه 2 از اولویت های برنامه های بخش معدن استان بوشهر است که در این راستا طرح اکتشاف بیتومین و فسفات در معادن شهرستان های دشتی و دشتستان در حال اجراء است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه مواد معدنی سنگ گچ ، کربنات کلسیم و آهک هیدراته زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در توسعه صنایع فرآوری ، فراهم کرده است افزود: ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش معدن استان بوشهر فراهم است که می تواند در نوع خود زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی به همراه داشته باشد.

بحرینی در خصوص اجرای طرح تولید پنل های گچی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی شرکتهای بزرگ تولید کننده برای تولید این محصول در استان بوشهر مشروط به تامین زیرساخت های لازم از جمله معدن با ذخیره 20 میلیون تن و تامین زمین، آب، برق و گاز مورد نیاز ، در صورت تامین آن شرکتها نسبت به اجرای طرح اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه معدن پنل های گچی در شهرستان تنگستان شناسایی شده و تامین سایر زیرساخت ها در دست پیگیری است گفت: در اجرای این طرح حدود 50 میلیون یورو سرمایه گذاری می شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کارخانه سیمان مند دشتی در آستانه بهره برداری قرار دارد تصریح کرد: استان بوشهر دارای 2 کارخانه سیمان است که سومین کارخانه در شهرستان دشتی بزودی به بهره برداری می رسد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و صادرات دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا