کمبود سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف معدن

کمبود سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف معدن

گروه اكتشاف و زمين شناسي - مدیریت اکتشاف سازمان نوسازی معدن وصنایع معدنی ایران گفت: میزان سرمایه‌گذاری ما در بخش اکتشاف معدنی در سال‌های گذشته بسیار پایین‌تر از پتانسیل بالای کشور ما در این حوزه بوده است.

به گزارش ماین نیوز، علی اصغر زاده قوچانی، مدیریت اکتشاف سازمان نوسازی معدن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پاسخ به این پرسش که چرا کارنامه کشور در حوزه اکتشاف معادن در ۳۰ سال گذشته خوب نبوده، گفت: در کل دنیا هم اینطور نیست که هر سال یک معدن بزرگ کشف کنند، چراکه اکتشاف معادن بزرگ، نیاز به صرف وقت و هزینه‌های بالایی دارد.

وی در ادامه افزود: بیشتر معادن بزرگی که در نزدیکی سطح زمین بوده، در گذشته کشف شده و الان زمان آن رسیده که به دنبال اکتشاف منابع معدنی در اعماق بیشتر زمین باشیم.

اصغر زاده قوچانی تأکید کرد: آنچه که مسلم است میزان سرمایه گذاری ما در بخش اکتشاف معدنی در سال‌های گذشته بسیار پایین‌تر از پتانسیل بالای کشور ما در این حوزه بوده است.

مدیریت اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، کمربند کانی‌زایی بزرگی از کشور ما عبور می‌کند و در صورتیکه سرمایه‌های لازم در این حوزه وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که در آینده تعداد زیادی از معادن جدید در ایران به اکتشاف برسند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا