گزارش روز؛

بیشترین تاثیر مثبت با معاملات دو طرفه

بیشترین تاثیر مثبت با معاملات دو طرفه

در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، اکثر نمادهای گروه های خودرویی و حمل و نقل همسو با جو کم فروغ، کم حجم، فرسایشی و منفی روزهای اخیر با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند و تنها نمادهای خبهمن، خمحور، خکار و حپارسا نوسانات مثبتی را تجربه کردند. اما در اواخر بازار و با رخداد عملیات تروریستی مجلس و حرم امام خمینی(ره) شاهد واکنش منفی بازار سرمایه، افزایش عرضه ها و رنج های منفی هیجانی بودیم که در نهایت افت قیمتی و صف فروش اکثرگروه ها و نمادها را درپی داشت.


در پایان معاملات امروز، شاخص کل متاثر از جو کلی بازار، بخصوص معاملات منفی نمادهای فارس و رمپنا با افت حدود 535 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 758 واحد رسید، در این بین معاملات دو طرفه و بلوکی نمادهای نظیر وکار و وامید از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری کردند و بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، اکثر نمادهای گروه های خودرویی و حمل و نقل همسو با جو کم فروغ، کم حجم، فرسایشی و منفی روزهای اخیر با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند و تنها نمادهای خبهمن، خمحور، خکار و حپارسا نوسانات مثبتی را تجربه کردند. اما در اواخر بازار و با رخداد عملیات تروریستی مجلس و حرم امام خمینی(ره) شاهد واکنش منفی بازار سرمایه، افزایش عرضه ها و رنج های منفی هیجانی بودیم که در نهایت افت قیمتی و صف فروش اکثر گروه ها و نمادها را درپی داشت.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری با ادامه دادوستدهای منفی، اکثرا با افت قیمتی مواجه شدند؛ در این بین تنها نمادهای بازار پایه وسین، ورازی، وسرمد، وایرا، وکادو، وبرق، توسعه و سدبیر مثبت و با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با معاملاتی اکثرا متعادل شروع شدند؛ اما آنها نیز از گزند عرضه ها در امان نبودند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای ساینا، شپاکسا، پترول، داراب، جهرم، شجم و شزنگ مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

در گروه های فلزی و معدنی معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود تا جایی که نمادهای کیمیا و فسپا با صف فروش مواجه بودند. در این میان نماد کدما همچنان با صف خرید و نمادهای فولای، ومعادن، فخاس و فملی مثبت همراه بودند، اما با افزایش عرضه ها، نمادهای مذکور نیز منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد دماوند جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شدند نماد ارفع پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 45 ریالی با افت حدود 7.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه ساختمانی که تا قبل از هیجانات منفی، معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود، نمادهای ثشاهد و ثعمرا با جهش قیمتی صف خرید شدند و نمادهای ثاباد و کرمان مثبت دنبال می شدند اما در لحظات آخر آنها نیز منفی شدند.

در گروه آتی نماد مرقام درپی ارائه گزارشی ضعیف در کنار نماد مفاخر با صف فروش شروع شدند. در اواسط بازار نیز نمادهای آپ، اپرداز و مداران به جمع صف فروش های گروه پیوستند همچنین نماد رکیش به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد.

گروه لاستیک سازی به دلیل قرار داشتن در سطوح مقاومتی و بعد از شروعی مثبت، اکثرا منفی شدند که رخداد مذکور مزید بر علت شد در این بین صف خرید و معاملات مثبت نماد پسهند قابل توجه بود. در پایان معاملات نمادهای پتایر و پکرمان جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی، نماد ما جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و عادی فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره و حق تقدم شرکت ایران ترانسفو با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

در گروه غذایی نمادهای غگلستا و غگل با صف خرید، نمادهای وبشهر، وبشهرح و غمارگ مثبت و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند؛ این در حالی بود که در شروع بازار نماد غصینو جهت برگزاری جلسه هیأت مدیره متوقف شد. نماد قاسم پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با افت حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در این بین بازگشایی منفی نماد قشیر با افت حدود 22 درصدی و معامله تنها 1500 سهم قابل توجه بود.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا