پتروشیمی و خشنودی بخش خصوصی از نتیجه انتخابات

پتروشیمی و خشنودی بخش خصوصی از نتیجه انتخابات

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید بازتاب بسیار خوبی را از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شاهد هستیم و به فاصله کوتاه چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات، با مکاتبات شرکت های خارجی روبه رو شدیم که تا پیش از این برخی بخش های آنها حاضر به مذاکره با ما نبودند.

«حسین علیمراد» مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نتیجه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مراجعه شرکت های خارجی گفت: پس از جمعه (29 اردیبهشت ماه 96) که مردم به ماندن دولت تدبیر و امید رای دادند، فضایی تازه ایجاد شده و شاهد مراجعه شرکت های خارجی سرمایه گذار و صاحب فناوری هستیم که برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی اعلام آمادگی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از ایرنا، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص می افزاید: بازتاب بسیار خوبی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شاهد هستیم و به فاصله کوتاه چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات، با مکاتبات شرکت های خارجی روبه رو شدیم که تا پیش از این برخی بخش های آنها حاضر به مذاکره با ما نبودند. این نمایانگر آن است که دیدگاه آنها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مثبت بوده است و ما امیدواریم این مذاکرات به نتایج خوبی برای صنعت پتروشیمی کشور بینجامد.

**دولتی مطلوب است که در تعامل با دنیا باشد- سید حسین میرافضلی (مدیرعامل پتروشیمی جم(

صنعت پتروشیمی، صنعتی سرمایه بر است؛ به گونه ای که برای ایجاد واحدهای پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری یک تا سه میلیارد دلاری هستیم. در یک نمونه برای ایجاد واحدهای جی.تی.ال که از نیازهای اساسی کشور است، به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری و برای ایجاد 10 واحد جی.تی.ال 4 میلیون تنی به سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری نیاز داریم که تامین این اعداد با منابع داخلی دشوار است.

این ارقام از طریق منابع داخلی قابل تامین نیست؛ تنها راه ایجاد این واحدها و درآمد ده ها میلیارد دلاری برای کشور این است که از منابع ارزان قیمت استفاده کنیم: یک راه، صندوق توسعه ملی است که این منابع را ندارد و راه دوم، سرمایه گذاری خارجی است که بهترین راه ممکن است.

دولتی که بتواند سرمایه گذاری خارجی را برای کشور محقق و زیرساخت های آن را فراهم کند و تعامل با دنیا داشته باشد، می تواند صنعت نفت و پتروشیمی کشور را دگرگون کند. دولتی که بتواند این ویژگی ها را فراهم و منابع ارزان قیمت تهیه کند، دولت مطلوب برای توسعه صنعتی کشور به ویژه صنعت پتروشیمی است.

**تداوم دولت باعث خوشحالی است - رضا خیامیان (رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران(

تداوم ریاست جمهوری آقای روحانی باعث خوشحالی است که برنامه های باقی مانده را تکمیل می کند. انتظار ما از دولت دوازدهم این است که برنامه ریزی ها و اقدام های خود را بر محوریت اقتصاد مقاومتی و همچنین تولید محور قرار دهد. معتقدم در برخی امور اقتصادی، نیازمند تغییراتی هستیم تا به تولیدکنندگان کمک شود و به رفع مشکلات موجود در این مسیر کمک کند.

**استقبال از تداوم سیاست کلی در وزارت نفت-رضا امیری (مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام)

با توجه به نتیجه حاصل شده در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 که با رای مردم در روز 29 اردیبهشت ماه رقم خورد؛ باید اذعان داشت که تداوم یک سیاست کلی در وزارت نفت می تواند به ما کمک کند. از اولویت های دوره جدید دولت دوازدهم که ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد، واگذاری واحدهای تامین خوراک پتروشیمی هاست. نظر آقای زنگنه، وزیر نفت نیز با این موضوع، همسویی داشت.
واگذاری واحدهای تامین خوراک پتروشیمی از مسائل اساسی است که می تواند به تامین خوراک پتروشیمی و توسعه این صنعت کمک کند.

**ادامه ثبت اقتصادی از برکات نتیجه انتخابات است- حسن تقوی گنجی (مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان(

یکی از محاسن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 96، ثبات رویه موجود و حرکتی است که از سال 92 آغاز شده است. این ثبات رویه حتی در مسائل اقتصادی به ویژه حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نقش مهمی بازی می کند، در چنین شرایطی، شاهد آرامش در فضای اقتصادی کشور هستیم که از برکات نتایج این دوره از انتخابات محسوب می شود.

حماسه انتخابات 29 اردیبهشت 96 و حجم بالای آرا بزرگترین حسن آن بوده که حاصل آن تحکیم امنیت، تثبیت اقتصاد و ادامه روند باثبات سیاسی است.

**قدردان مردم باشیم- احمد مهدوی ابهری (رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی (

با استقبال از تداوم حضور آقای روحانی باید گفت که ما باید دولت دوازدهم را چابک تر از دولت یازدهم ببینیم. آینده دولت سیزدهم را عملکرد دولت دوازدهم تعیین می کند. اگر عملکرد آن خوب باشد، مردم در دور بعد هم به صحنه می آیند؛ دشمنان بسیار سرمایه گذاری کردند تا ما را منزوی کنند، اما ملت این چنین ما را سرافراز کرد که باید قدردانشان باشیم؛ در غیر این صورت مایوس خواهند شد.

ما هم در کنار دولت هستیم. تعامل میان بخش خصوصی و بخش حاکمیت (شرکت ملی صنایع پتروشیمی) وجود دارد. ما هم در انتخابات از دولت حمایت و کمیته پتروشیمی را رهبری کردیم و در ادامه کار هم همکاری خواهیم کرد تا امور، در سایه همکاری همه پیش رود. در این مسیر سرعت بخشیدن به موضوع اشتغال و تولید، بهبود فضای کسب و کار و رونق بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ اهمیت فراوان دارد.

بخش خصوصی باید در میدان باشد و چالشهای صنعت را هر کسی باید در خود برطرف کند و به حداقل برساند. نمی گوییم معجزه اتفاق افتاد و یکساله نمی شود حل کرد، اما در طول دولت دوازدهم می توان به نقطه مطلوب رسید. اگر با تکیه بر «اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید» را باشد بیکاری را کم کنیم، تولید ثروت کنیم و اشتغال را پیش ببریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا