در معاملات روز سه شنبه بورس تهران؛

شیمیایی، فلزات اساسی و کاشی و سرامیک در صدر معاملات بودند

شیمیایی، فلزات اساسی و کاشی و سرامیک در صدر معاملات بودند

در بازار امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و کاشی و سرامیک با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص کل بورس با رشد 4.5 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز سه شنبه بیش از 431 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 74 میلیارد ریال در 36 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

گفتنی است امروز شاخص کل با رشد 4.5 واحدی در رقم 80 هزار و 293 ایستاد. شاخص بازار اول 26 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 122 واحد افت کرد.

نمادهای فولاد خراسان، ملی مس، تاپیکو، سرمایه گذاری معادن و فلزات و آسان پرداخت پرشین با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری آتیه دماوند و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و کاشی و سرامیک با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ریخته گری تراکتورسازی ایران، فولاد خراسان، معدنی دماوند، قند لرستان، موتوژن، تولید محور خودرو و کاشی تکسرام بود.

در مقابل نمادهای باما، سیمان هگمتان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، مس شهید باهنر، کربن ایران، کاشی الوند و سرمایه گذاری آتیه دماوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همپنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت،سهام شهد ایران، واحدهای پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین تقاضای خرید و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران بورس تهران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، قند ثابت خرایان و شهد بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز پلی اکریل با معامله 20 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و واحدهای صندوق امین یکم با معامله 161 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا