مدیرعامل تامین سرمایه آرمان تشریح کرد؛

بازار سرمایه در انتظار سیاست های اقتصادی جدید دولت

بازار سرمایه در انتظار سیاست های اقتصادی جدید دولت

به نظر می رسد امسال فصل مجامع پرتلاطمی نخواهیم داشت چراکه عملکرد شرکت ها غالبا با پیش بینی ها منطبق است و فصل مجامع اطلاعات جدیدی به بازار نخواهد داد.

اگر دولت در ماه های آینده برای رونق اقتصادی گام های جدی تری بردارد وضعیت کل صنایع بهبود خواهد یافت و همه بنگاه های تولیدی از رونق اقتصادی منتفع می شوند و به تبع این اتفاق بازار سرمایه نیز در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با تاکید بر اینکه بازار در انتظار تصمیم های جدید دولت در حوزه اقتصادی است، افزود: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط انتظار و خنثی قرار دارد چرا که هنوز تغییری در سیاست های اقتصادی دولت رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه منتظر رویکرد اقتصادی دولت دوازدهم است، ادامه داد: هر اتفاقی در حوزه بازار سهام مستلزم مشخص شدن رویکرد اقتصادی دولت دوازدهم خواهد بود.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان، تصمیم های اقتصادی جدید در دولت دوازدهم را موضوعی بنیادی برای بازار سرمایه دانست و ادامه داد: سرمایه گذاران منتظرند تا برنامه جدید اعلام شود و تغییر سیاست های اقتصادی را بررسی کنند و بر مبنای آن تصمیم بگیرند.

خواجه نصیری معتقد است اگر دولت در ماه های آینده در جهت رونق اقتصادی گام های جدی تری بردارد، وضعیت کل صنایع بهبود خواهد یافت و همه بنگاه های تولیدی از رونق اقتصادی منتفع می شوند و به تبع این اتفاق بازار سرمایه نیز در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان به تغییرات نرخ ارز نیز اشاره کرد و ادامه داد: رونق اقتصادی به طور قطع با تغییراتی در نرخ ارز همراه می شود که افزایش نرخ ارز باعث رشد سودآوری شرکت های صادرات محور خواهد شد. اما در صورتی که رونق اقتصادی منجر به افزایش تورم شود صنایع مصرفی مثل صنایع غذایی، شوینده ، لاستیکی و امثال آن با بهبود شرایط مواجه می شوند.

وی ادامه داد: صنایع معدنی، فلزی و سیمانی هم از شرایط جدید تاثیر مثبت میگیرند اما از آنجایی که این گروه ها بیشتر به بازارهای جهانی متصل هستند، تاثیر پذیری آنها از بازارهای بین الملل بیشتر است.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان درباره وضعیت بازارهای جهانی گفت: با توجه به اینکه تحرک زیادی در بازارهای جهانی وجود ندارد نمی توان روند صنایع مرتبط به این بازارها را دقیق پیش بینی کرد.

خواجه نصیری در ادامه به آغاز فصل مجامع اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می رسد امسال فصل مجامع پرتلاطمی نخواهیم داشت چراکه عملکرد شرکت ها غالبا با پیش بینی ها منطبق است و فصل مجامع اطلاعات جدیدی به بازار نخواهد داد.

به گفته وی تنها عاملی که در فصل مجامع ممکن است بازار را متاثر کند برخی تحرکات حقوقی ها قبل از مجمع است که تصمیم به ورود یا خروج از برخی گروه ها دارند اما به طور کلی مجامع تاثیر قابل توجهی بر کلیت بازار سرمایه نخواهد داشت.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا