عرضه مازاد و حاشيه سود مناسب غولهای سنگ آهن با وجود كاهش قيمت

عرضه مازاد و حاشيه سود مناسب غولهای سنگ آهن با وجود كاهش قيمت

ادامه يافتن عرضه مازاد جهانی و فروش سنگ آهن توسط واسطه ها در چين قيمت اين ماده معدنی را در سال جاری با كاهش همراه كرد. فعالان بازار به رغم بهبودی نسبی كه در بازار كاموديتی ها در سال ۲۰۱۶ رخ داد، كاهش بيشتری را برای سنگ آهن پيش بينی می كنند.

 

به گزارش رويترز، ادامه يافتن عرضه مازاد جهانی و فروش سنگ آهن توسط واسطه ها در چين قيمت اين ماده معدنی را در سال جاری با كاهش همراه كرد. فعالان بازار به رغم بهبودی نسبی كه در بازار كاموديتی ها در سال ۲۰۱۶ رخ داد، كاهش بيشتری را برای سنگ آهن پيش بينی می كنند.
ادامه كاهش قيمت سنگ آهن كسب و كار شركت های بزرگ معدنی دنيا مانند BHP و Rio Tinto و Vale را مشكلتر می كند. قيمت سنگ آهن در سه سال منتهی به ۲۰۱۵ تا ۷۰ درصد كاهش يافته بود و تاثير منفی بر سود دهی اين شركتها داشت.
صادرات سنگ آهن ايران
ضعيفتر شدن قيمت سنگ آهن باعث می شود صادر كنندگان ديگری مانند ايران كه در اوايل سال صادرات خود به چين را افزايش داده اند مجبور به كاهش صادرات يا خروج از بازار  شوند.
از ابتدای سال تا كنون قيمت سنگ آهن ۴۰  درصد كاهش يافته و هم اكنون پايين تر از ۶۰ دلار معامله می شود. ذخاير بنادر نيز در بالاترين حد ثبت شده قرار دارد. يكی از تجار سنگاپوری می گويد تقاضا در بازار مناسب است اما عرضه سنگ آهن بسيار بالاست.
ادامه عرضه مازاد در دنيا
طبق برآورد BMI توليد سنگ آهن تا سال ۲۰۲۱ با افزايش ۱ درصدی به ۳.۳ ميليارد تن خواهد رسيد. از سوی ديگر معاملات بورس داليان نيز در روند افزايشی قرار دارد. مدير عامل Fortescue چهارمين شركت بزرگ توليد سنگ آهن در دنيا ميگويد حتي با قيمتهای حال حاضر بازار حاشيه يود مناسبی دارد. او پيش بينی ميكند توليد فولاد در چين در سال جاری ۵ درصد افزايش داشته باشد و از اين رو كاهش توليد از سوی غولهای سنگ آهن دنيا با هزينه توليد پايين و حاشيه سود مناسب در شرايط حاضر امری بعيد به نظر می رسد و باعث فشار بيشتر بر قيمت خواهد بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا