بیت کوین در ۱۰ سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار می رسد

بیت کوین در ۱۰ سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار می رسد

بهای بیت کوین در ۱۰ سال آینده می تواند با ۳۴۸۳ درصد افزایش به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

 

به نقل از سی ان بی سی، ساکسو بانک در ماه دسامبر گزارشی را منتشر کرد که در آن یکی از کارشناسان این بانک اعلام کرده بود، بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲ هزار دلار می رسد.
در زمان انتشار این گزارش، بیت کوین در حدود ۷۵۴ دلار معامله می شد بنابراین رسیدن قیمت آن به ۲ هزار دلار معادل ۱۶۵ درصد افزایش بود اما پیش بینی ها درست از آب درآمد و بیت کوین در ماه مه به این قیمت رسید.
اکنون کی فان پترسن تحلیل گری که این افزایش قیمت بیت کوین را درست پیش بینی کرده بود، رشد زیادی برای این پول مجازی در بلند مدت تخمین زده است.
وی با فرض اینکه نه فقط بیت کوین بلکه پول مجازی به طور کلی حدود ۱۰ درصد از متوسط حجم معاملات روزانه تجارت پول بدون پشتوانه را تشکیل خواهد داد، ارزش بیت کوین در ۱۰ سال آینده را پیش بینی کرده است.
میانگین حجم معاملات روزانه ارز خارجی در حال حاضر اندکی بالاتر از ۵ تریلیون دلار است. ۱۰ درصد از ۵ تریلیون دلار ۵۰۰ میلیارد دلار می شود. این میانگین حجم معاملات روزانه است که پول مجازی می تواند داشته باشد. سهم بیت کوین در این بازار ۳۵ درصد است که می شود ۱۷۵ میلیارد دلار از ۵۰۰ میلیارد دلار. و این یعنی روزانه ۱۷۵ میلیارد دلار بیت کوین معامله می شود.
فات پترسون علاوه بر این خاطر نشان کرده است که با توجه به سقف ۱۷۵ میلیارد دلاری بازار بیت کوین، سرمایه گذاری در آن می تواند به ۱۰ برابر میانگین حجم روزانه برسد.
بیت کوین محدودیت منبع ۲۱ میلیون را دارد که انتظار می رود تا سال ۲۱۴۰ به آن برسد. این شاخص هم اکنون ۱۶,۳ میلیون است که به گفته کارشناسان تا ۱۰ سال آینده به ۱۷ میلیون بیت کوین در حال گردش خواهد رسید.
از این رو اگر ۱۷ میلیون بیت کوین به سقف ۱۷۵ میلیارد دلاری بازار تقسیم شود، ارزش هر بیت کوین به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.
فان پترسون تصدیق کرده است که با توجه به رشد بیش از ۵ هزار درصدی بیت کوین در سال ۲۰۱۳، پیش بینی های او محتاطانه است.
وی همچنین معتقد است که پول های مجازی از جمله بیت کوین به دلیل مقیاس و پیشرو بودنشان، زودگذر نیستند و برای مدت های طولانی دوام خواهند آورد.
اما بیت کوین نیز مشکلات خاص خود را دارد. این پول مجازی اغلب برای اهداف غیر قانونی مثل خرید آنلاین مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد.
خاطره سقوط Mt.Gox در سال ۲۰۱۴ که زمانی بزرگترین صرافی بیت کوین جهان بود نیز هنوز در اذهان تازه است. برخی از اعضای این صرافی هنوز منتظر دریافت غرامت خود هستند.
در موارد جدیدتر، برخی از صرافی ها به مردم اجازه نمی دهند پول خود را به صورت اسکناس بدون پشتوانه برداشت کنند.
در حمله سایبری بزرگ اخیر باج افزار (وانا کرای) هم هکر ها فایل های رایانه ای مردم را قفل کردند و در ازای باز کردن آنها از مردم بیت کوین خواستند.
با وجود این فان پترسون می گوید، این صنعت هنوز بسیار جوان است و جای پیشرفت بسیاری دارد. جیب پول بهتر، روش های ساده تر خرید پول دیجیتال، استفاده از آن برای تبادلات پولی در زمینه هایی مثل وجوه ارسالی، همچنین برای مردم کشورهایی که اقتصاد فراری دارند از عواملی هستند که موجب تقویت بیت کوین خواهند شد.
فان پترسون افزوده است: حجم معاملات بیت کوین در حال افزایش و نوسانات در حال کاهش است. مردم بسیاری در مورد نوسان صحبت می کنند اما در زیمباوه یا ونزوئلا هیچگونه نوسانی وجود ندارد. به نظرم دیدگاه مردم در غرب به این مسئله سوداگرانه است اما بازارهای نوظهور به دلیل نیازهای متفاوت خود، از آن استقبال خواهند کرد.
فان پترسون یک روش را برای ارزش گذاری بیت کوین در آینده پیشنهاد می کند اما کارشناسان دیگر معتقدند برای پیش بینی عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند.
به عنوان مثال چارلی هایتر از مدیران وب سایت CryptoCompare در این باره گفت: باید فرضیات بسیاری را در نظر گرفت. یکسان سازی حجم معاملات برای ارزش گذاری، روشی است که با اصول این اکوسیستم همخوانی ندارد. چراکه توانایی بیت کوین در ایجاد یک دیدگاه فنی و چگونگی تنظیم مقررات استفاده از آن را نیز باید در ازرش گذاری سهیم دانست.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا