تولید پنبه طی ۱۵ سال گذشته در کشور کاهش داشته است

تولید پنبه طی ۱۵ سال گذشته در کشور کاهش داشته است

زنجان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید پنبه طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته کاهش داشته است که در این میان وزارت کشاورزی پیگیر توسعه کشت پنبه است.

 

محمدرضا نعمت زاده ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از چند واحد صنعتی در ابهر بازدید شد که فعالیت این واحدها بسیار خوب بود و تولید انواع نخ‌های پنبه‌ای برای صنعت  نساجی کشور را انجام می‌دادند.
وی ادامه داد: ما خوشحال هستیم که خوشبختانه بخش خصوصی به سیاست‌های دولت اعتماد کرده و در صحنه است و سرمایه‌گذاری می‌کند و روزبه‌روز شاهد روند سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور هستیم.
نعمت زاده اظهار کرد: از تمام مسئولان استان زنجان که مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران هستند تشکر می‌کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت در استان زنجان رو به رشد است و با توجه به اینکه این استان نزدیک به مرکز کشور است تقویت صنعت می‌تواند مکمل سایر بخش‌ها باشد. در استان زنجان و ابهر صنایع نساجی فعالیت خوبی دارد و باید واحدهای نساجی را توسعه بدهیم  چراکه نیاز کشور به‌مراتب بیش از این است.
نعمت زاده تأکید کرد: بخشی از نخ مصرفی کشور از خارج وارد می‌شود و در پنبه مشکل‌داریم و تولید پنبه در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته کاهش داشته است و در این میان وزارت کشاورزی توسعه کشت پنبه را در دستور کار دارد و پیگیری می‌کند.
وی ادامه داد: ما باید ۱۲۰ هزار تن پنبه وارد و محدودیت‌ها و موانع را رفع کنیم تا با کمک جهاد کشاورزی مشکل حل می‌شود.
نعمت زاده تصریح کرد: درصورتی‌که مشکل در این زمینه حل شود از تمام ظرفیت‌های صنعت نساجی استفاده می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پرداخت تسهیلات به بخش تولید تصریح کرد: در مورد صنایع کوچک و متوسط نیز همچون سال قبل با کمک سیستم بانکی کار دنبال می‌شود و در این زمینه طی روزهای گذشته با بانک مرکزی جلساتی برای هماهنگی برگزار شد و امید داریم به‌زودی سامانه مربوط به این کار فعال‌شده و متقاضیان بتوانند درخواست‌های خود را بدهند.
نعمت زاده گفت: در بخش صنایع بزرگ نیز با مراجعه به نظام بانکی و منابع خارجی باید دنبال کار خود بوده و پیشنهاد بر این است که متکی به منابع خودمان باشیم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا