در نشست با فرماندار شهرستان قروه مطرح شد؛

مطالبات روستائیان قروه از معدنکاران

مطالبات روستائیان قروه از معدنکاران

گروه معادن - وجود معادن غنی در شهرستان قروه مهمترین ظرفیت این شهرستان است و به همین دلیل اهالی روستاهای این شهرستان انتظار دارند که زمینه برای حضور آنها در این حوزه به شکل بهتری فراهم شود.

به گزارش ماین نیوز، صبح امروز سه شنبه نشست بررسی مسایل و مشکلات مرتبط با معدن طلای ساریگونی شهرستان قروه با حضور سرمایه گذاران قزاقی، تعدادی از اهالی روستاهای مرتبط و بخشداران تابعه و اعضای شوراهای روستایی برگزار شد.

در این نشست ابتدا اهالی روستا به بیان مشکلات خود از جمله تعویق در پرداخت اجاره بهای زمین های تصرف شده توسط معادن، به کار نگرفتن نیروهای بومی روستا، بهانه تراشی معدن داران در خصوص استفاده از تجهیزات موجود در روستا پرداختند.

در ادامه این نشست همچنین ناهماهنگی برای اشتغالزایی به صورتی که از یک خانواده چندین نفر به کار گرفته شده اند و از خانواده ای دیگر هیچ نیرویی وارد این حوزه نشده است، نیز از سوی اهالی روستاهای حاضر در این نشست مطرح شد.

لزوم سرمایه گذاری صاحبان معادن در این شهرستان و همچنین تلاش در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های لازم در شهرستان از جمله حوزه راه و جاده نیز در این نشست از سوی اهالی مطرح شد.

فرماندار قروه پس از شنیدن مشکلات توسط مردم روستا و شنیدن پاسخ های سرمایه گذار قزاقی، اظهار داشت: در خصوص رفع مشکلات مرتبط به اشتغال در روستاهای دارای معادن باید یک تعادل و توازن ایجاد شود و با مدیریت صحیح، افراد واجد شرایط و بومی به کار گرفته شوند.

پرویز کولانی به تعویق در پرداخت اجاره بهای زمین های تصرفی اشاره کرد و افزود: مردمی که روی زمین های روستا مدتی کار کشاورزی کرده اند و حال زمین هایشان به معادن رسیده نیازمند پرداخت اجاره بها هستند و این در واقع حق واقعی آنان است که باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

به گفته وی اهالی روستاهای مرتبط برای حل مشکلات خود باید با مستندات اقدام کرده و به طور مستمر برای رسیدن به حقوق اساسی خود پیگیر باشند تا به نتیجه مناسب دست یابند.

کولانی در ادامه در پاسخ به بهانه تراشی معدن داران در خصوص استفاده از تجهیزات موجود در روستاهاف خطاب به معدن داران، گفت: باید هر نوع تجهیزات موردنیاز از طریق معادن به صورت فراخوان مناقصه به روستاها اعلام شود و افراد ساکن روستا به شرط تأیید و برنده شدن در مناقصه اقدام به خرید وسیله نمایند.

وی همکاری و همیاری مردم و مجموعه معادن در روستاها برای توسعه پایدار شهرستان قروه را ضروری دانست و از حمایت همه جانبه سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در قروه خبر داد.

Facebook
Twitter
Google+
اشتراک

برچسب‌ها

پرویز کولانی شهرستان قروه معدن

مطالب پیشنهادی از سراسر وب
عجیب‌ترین نام‌های ایرانی کدامند؟
عجیب‌ترین نام‌های ایرانی کدامند؟

چرا باید بیمه عمر داشته باشیم؟!
چرا باید بیمه عمر داشته باشیم؟!

خبر بخون جایزه ببر
خبر بخون جایزه ببر

تصاویر شگفت انگیز از کابین خلبان
تصاویر شگفت انگیز از کابین خلبان

علل و حقایق ریزش موی بازیگران از زبان خودشان!!!
علل و حقایق ریزش موی بازیگران از زبان خودشان!!!

خرید لوازم جانبی الکترونیکی تا ۵۰ درصد تخفیف
خرید لوازم جانبی الکترونیکی تا ۵۰ درصد تخفیف

قاصدک24

تلگرام خبرگزاری زیر خبر

ارسال نظر
*
نام و نام خانوادگی
ایمیل یا سایت
*
نظر شما

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

*
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد کنید 9 + 2 =
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا